Działy
×
Wyniki wyszukiwania:  Zamknij
Katalogi
Żaden katalog nie odpowiada Twojemu wyszukiwaniu
    ProduktyZobacz wszystkie produkty
    Brak produktów pasujących do Twojego wyszukiwania
      Pomoc i Kontakt
      Koszyk
       Download the General terms and conditions of sale for professionals (PDF)

      Warunki Handlowe Platformy Handlowej Vente-Unique

      WSTĘP

      Spółka Vente-Unique.com, o kapitale zakładowym w wysokości 97 724,73 euro, wpisany do Rejestru Handlowego i Przemysłowego (RCS) w Bobigny pod numerem 484 922 778, z siedzibą przy 9/11 Rue Jacquard, 93310 Le Pré-Saint-Gervais, Francja (zwana dalej "Operator"), publikuje i prowadzi platformę handlową dostępną pod adresem "https://www.vente-unique.pl/" (zwana dalej "Platforma Handlowa").

      Poprzez Platformę Handlową, Vente-Unique.com oferuje usługę, która łączy profesjonalnych sprzedawców zwanych (dalej "Sprzedawcami") i klientów zlokalizowanych w Polsce (zwanych dalej "Kupującymi") w celu sprzedaży online nowych produktów z kategorii wymienionych na stronie vente-unique.com (zwanych dalej "Produktami").

      Te Warunki Handlowe regulują zakup Produktów oferowanych przez Sprzedawców Kupującym (dalej "Strony") za pośrednictwem Platformy Handlowej. Dotyczą one przede wszystkim sytuacje następujące:

      • W przypadku braku Ogólnych Warunków Handlowych Sprzedawcy;
      • W przypadku pominięcia w Regulaminie Sprzedawcy;
      • W przypadku sprzeczności między Regulaminem Sprzedawcy a niniejszymi Warunkami Handlowymi.

      1. DEFINICJE

      W celu niniejszych Warunków Handlowych, terminy i wyrażenia wymienione poniżej, których pierwsza litera jest zapisana wielką literą, będą miały znaczenia określone poniżej. Te terminy będą miały takie samo znaczenie w liczbie pojedynczej i mnogiej.

      • "Kupujący": oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną składającą zamówienie na produkt u Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy Handlowej. Kupującym może być:
        • "Konsument Kupujący" odnosi się do:
          • konsument, zgodnie z polskim prawem, to osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawna z przedsiębiorcą, która nie jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
          • Osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdzie treść tej transakcji wskazuje, że nie ma ona charakteru zawodowego dla tej osoby, wynikającego w szczególności z przedmiotu jej działalności gospodarczej.
        • "Profesjonalny Kupujący" odnosi się do osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, która nie jest osobą prawną, której prawo nadaje zdolność prawną, prowadzącej działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu i wykonującej czynność prawna bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      • "Zamówienie" odnosi się do aktu zakupu przez Kupującego Produktu sprzedawanego na Platformie Handlowej przez Sprzedawcę.
      • "Konto" odnosi się do interfejsu dostępnego dla Kupującego za pomocą jego identyfikatorów, umożliwiając mu dostęp do jego osobistych informacji oraz zarządzanie i śledzenie jego zamówień.
      • "Warunki handlowe" oznaczają te Warunki handlowe dotyczące sprzedaży dowolnego Produktu za pośrednictwem Platformy Handlowej i uzupełniają, w miarę możliwości (w przypadku braku, pominięcia lub sprzeczności), Ogólne Warunki Handlowe Sprzedawcy.
      • "Ogólne Warunki Handlowe Sprzedawcy" lub "OWSS": oznacza własne warunki sprzedaży Sprzedawcy, które regulują Zamówienie.
      • "Ogólne Warunki Użytkowania" lub "OWU": odnoszą się do warunków, na jakich każdy Użytkownik Rynku może przeglądać Rynek i w miarę potrzeby składać zamówienie.
      • "Umowa sprzedaży" lub "Umowa" odnosi się do pakietu umownego regulującego sprzedaż Produktu za pośrednictwem Platformy Handlowej. Umowa sprzedaży składa się z Ogólnych Warunków Sprzedaży Sprzedawcy, które mogą być uzupełnione lub nawet zastąpione Warunkami i Zasadami, a także innym dokumentem dodatkowym zawartym między Sprzedawcą a Kupującym w celu regulacji wspomnianej sprzedaży, a w szczególności Strony Produktu. Ustalono, że w przypadku luki, braku lub sprzeczności między Warunkami Handlowymi a Ogólnymi Warunkami Handlowymi Sprzedawcy, pierwszeństwo mają Warunki Handlowe.
      • "Zawartość" odnosi się do wszystkich informacji, tekstów, logotypów, znaków towarowych, animacji, rysunków i modeli, fotografii, produktów, danych, hiperłączy i ogólnie wszystkich treści opublikowanych na platformie przez Sprzedawcę.
      • "Strona produktu" odnosi się do oferty handlowej prezentującej cechy, istotne informacje wymagane przez prawo oraz dołączone fotografie produktu, a także warunki sprzedaży stosowane przez sprzedawcę dla tego produktu.
      • "Identyfikatory" oznaczają adres e-mail oraz hasło wybrane przez Kupującego, które są wymagane do dostępu do jeg o/jej Konta na Rynku.
      • "Dostawa" oznacza dostarczenie zamówienia przez Sprzedawcę lub osobę wyznaczoną przez Sprzedawcę pod wskazany przez Kupującego adres dostawy.
      • "Operator" odnosi się do firmy Vente-Unique.com, jak to zostało określone na początku tego dokumentu.
      • "Strony": w liczbie mnogiej oznacza zarówno Kupującego, jak i Sprzedającego. W liczbie pojedynczej odnosi się tylko do jednej z dwóch Stron.
      • "Platforma Handlowa": odnosi się do Platforma Handlowa dostępnego pod adresem https://www.vente-unique.com/
      • "Płatniczy Usługodawca (PSP)": oznacza firmę, która posiada licencję bankową i świadczy, poprzez Operatora, usługi płatnicze Sprzedawcom, umożliwiając im pobieranie płatności od Kupujących. Płatniczym Usługodawcą Operatora jest firma Adyen NV, zarejestrowana w Holenderskiej Izbie Handlowej pod numerem 34 259528 i mająca siedzibę pod adresem Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ w Amsterdamie, w Holandii. Adyen NV posiada licencję instytucji pieniądza elektronicznego wydaną przez De Nederlandsche Bank pod numerem 83355947900013. Obejmuje to możliwość świadczenia usług transgranicznych w Europejskim Obszarze Gospodarczym.
      • "Produkt" oznacza każdy autoryzowany nowy produkt wymieniony na platformie przez Sprzedawcę.
      • "Użytkownik" odnosi się do ogólnego terminu używanego do określenia każdej osoby przeglądającej Platformy Handlowej, niezależnie od ich statusu: użytkownika internetu, sprzedawcy lub kupującego.
      • "Sprzedawca" odnosi się do Sprzedawcy, którego Produkty są wymienione na Platformie Handlowej. Sprzedawca gwarantuje, że posiada status profesjonalisty zgodnie z definicją prawa polskiego. W tym zakresie wyraźnie stwierdza się, że Sprzedawca jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną, która nie jest osobą prawną, której prawo nadaje zdolność prawną, prowadzącą działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu i wykonującą czynność prawną bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      • „Osoba z potrzebami specjalnymi” oznacza osobę, która z powodu swoich zewnętrznych lub wewnętrznych cech, lub z powodu okoliczności, w jakich się znajduje, musi podjąć dodatkowe środki lub zastosować dodatkowe środki, aby pokonać barierę uczestnictwa w różnych sferach życia na równych zasadach z innymi osobami.
      • Siła wyższa": zewnętrzne wydarzenia o nadzwyczajnej naturze, które nie mogły zostać zapobiec i wykraczały poza kontrolę Stron, takie jak klęski żywiołowe (powodzie, huragany) i nadzwyczajne zakłócenia (konflikty zbrojne, zamieszki, decyzje władz państwowych, epidemie, które nie mogły zostać zapobiec).

      2. TEMAT

      Celem tych Warunków Handlowych jest zharmonizowanie polityki handlowej dotyczącej sprzedaży Produktów dokonywanej za pośrednictwem Platformy Handlowej.

      Będą one obowiązywać w przypadku braku, pominięcia lub sprzeczności między Ogólnymi Warunkami Handlowymi Sprzedawcy a tymi Warunkami Handlowymi.

      3. AKCEPTACJA WARUNKÓW HANDLOWYCH

      Każde zamówienie Produktów oznacza bezwarunkową akceptację tych Warunków Handlowych.

      Kupujący może zapoznać się z warunkami handlowymi podczas składania zamówienia u Sprzedawcy za pomocą hiperłącza, muszą one zostać skonsultowane przed złożeniem zamówienia.

      Zachęcamy Kupującego do dokładnego przeczytania, pobrania i wydrukowania Warunków Handlowych dostępnych w momencie składania zamówienia oraz zachowania kopii.

      Kupującemu zaleca się zapoznanie się z Warunkami Handlowymi dostępnymi na platformie handlowej za każdym razem, gdy składa nowe zamówienie, ponieważ najnowsza wersja Warunków Handlowych będzie obowiązywać dla wszystkich nowych zamówień produktów.

      Przed złożeniem zamówienia, Kupujący oświadcza, że ma pełną zdolność do czynności prawnych w celu zawarcia umowy sprzedaży.

      4. INFORMACJE DLA KUPUJĄCEGO

      Kupujący może użyć swoich identyfikatorów do połączenia się ze swoim kontem i złożenia zamówienia na produkty u sprzedawcy.

      Profesjonalny Kupujący zobowiązuje się składać zamówienia wyłącznie w celach zawodowych i nie kupować produktów w celu ich odsprzedaży.

      Przed złożeniem zamówienia, Konsument Kupujący oświadcza, że zakup Produktów na platformie handlowej nie jest bezpośrednio związany z jego/jej działalnością zawodową i jest ściśle ograniczony do użytku osobistego.

      Informacje, które Kupujący podaje Sprzedającemu podczas składania zamówienia, muszą być kompleksowe, dokładne i aktualne.

      Sprzedawca zastrzega sobie prawo poproszenia Kupującego o potwierdzenie, za pomocą odpowiednich środków, jego tożsamości, uprawnienia oraz podanych informacji.

      5. UMOWA SPRZEDAZY

      Po zakończeniu wszystkich etapów procesu zamówienia (wybór produktu, analiza jego podstawowych cech, utworzenie konta lub zalogowanie się do konta, podanie informacji o dostawie, opłacenie zamówienia, analiza podsumowania płatności przed ostatecznym potwierdzeniem zamówienia) zgodnie z Ogólnymi Warunkami Użytkowania z Platformy Handlowej, wyświetlana jest strona potwierdzająca otrzymanie zamówienia przez Kupującego. Kopię potwierdzenia otrzymania zamówienia automatycznie wysyłana jest na konto Kupującego oraz na adres e-mail, pod warunkiem, że podany adres e-mail jest poprawny. .

      W przypadku sprzeczności między Regulaminem Sprzedawcy a Warunkami Handlowymi lub w przypadku braku lub niekompletności Regulaminu Sprzedawcy w jakimkolwiek punkcie, postanowienia Warunków Handlowych mają pierwszeństwo.

      Podstawowe cechy produktów oraz informacje wymagane zgodnie z obowiązującym prawem, w tym informacje dotyczące spełnienia wymagań dostępności dla osób z potrzebami specjalnymi (jeśli dotyczy), znajdują się na stronie produktu i/lub w ogólnych warunkach sprzedaży sprzedawcy, jeśli dotyczy.

      6. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

      Ten artykuł 6 dotyczy wyłącznie Konsumentów Kupujących.

      6.1. Zasada prawa do odstąpienia od umowy i limit czasowy:

      Zgodnie z przepisami art. 27 i nast. Ustawy o prawach konsumenta, Konsument Kupujący ma okres czternastu (14) dni na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy zawartej z Sprzedawcą. Liczony od daty otrzymania Produktu lub jego odbioru (przez niego lub przez osobę trzecią, inną niż przewoźnik, wyznaczoną przez niego). Okres na odstąpienie od umowy rozpocznie się od daty otrzymania Produktu przez Konsumenta Kupującego (lub osobę trzecią wyznaczoną przez Konsumenta Kupującego).

      Jeśli zamówienie dotyczy kilku produktów dostarczanych osobno lub "w przypadku zamówienia na towar składający się z wielu partii lub części, których dostawa odbywa się w określonym okresie, okres odstąpienia biegnie od otrzymania ostatniego produktu, partii lub części".

      6.2. Powiadomienie o prawie odstąpienia od umowy:

      Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Konsument Kupujący musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu za pomocą jednoznacznego oświadczenia w dowolnym medium.

      Mogą również skorzystać z formularza dostępnego w Załączniku 3 do tych Warunków Handlowych.

      Aby termin na odstąpienie od umowy został zachowany, Konsument Kupujący musi wysłać swoje oświadczenie dotyczące skorzystania z prawa odstąpienia przed upływem terminu na odstąpienie.

      6.3. Skutki wycofania:

      W przypadku wycofania się przez Konsumenta Kupującego, Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszystkich zapłaconych kwot, w tym kosztów dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających, jeśli dotyczy, z wyboru przez Konsumenta Kupującego metody dostawy innej niż standardowa metoda dostawy oferowana przez Sprzedawcę) bez zbędnej zwłoki i nie później niż czternaście (14) dni od daty, w której zostaje poinformowany o decyzji Konsumenta Kupującego o wycofaniu się.

      Jeśli Sprzedawca nie zaoferuje odbioru Produktów samodzielnie, może odroczyć zwrot pieniędzy do momentu, gdy Produkty zostaną odebrane lub do momentu, gdy Konsument Kupujący dostarczy dowód nadania Produktów, zależnie od tego, co nastąpi wcześniej.

      Sprzedawca dokona zwrotu środków przy użyciu tych samych środków płatności, których użył Konsument Kupujący do pierwotnej transakcji, chyba że Konsument Kupujący wyraźnie zgodzi się na użycie innych środków płatności i o ile zwrot nie wiąże się z żadnymi kosztami dla Kupującego Konsumenta.

      W każdym przypadku Konsument Kupujący musi, nie później niż czternaście (14) dni po zawiadomieniu o swojej decyzji o wycofaniu się z niniejszej Umowy Sprzedaży, zwrócić lub przekazać Produkt Sprzedawcy lub osobie przez niego wyznaczonej, chyba że Sprzedawca zaoferuje samodzielne odebranie Produktu.

      Ten okres uważa się za spełniony, jeśli Konsument Kupujący zwraca Produkt przed upływem czternastu (14) dni.

      W przypadku utraty Produktu podczas jego zwrotu, jeśli Konsument Kupujący nie zwróci Produktu pod adres i zgodnie z procedurami przekazanymi przez Sprzedawcę, ani Sprzedawca, ani Operator nie mogą być uważani za odpowiedzialnych, jeśli niemożliwe jest zwrócenie Produktu.

      Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu, chyba że Sprzedawca zgodzi się je pokryć.

      6.4. Stan zwróconego produktu:

      Produkt musi zostać zwrócony zgodnie z instrukcjami sprzedawcy i zawierać wszystkie dostarczone akcesoria.

      Konsument Kupujący ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku obniżenia wartości produktu wynikającego z jego użytkowania w sposób inny niż ten konieczny do ustalenia jego natury, cech i właściwego funkcjonowania.

      6.5. Wyłączenia prawne z prawa do odstąpienia od umowy:

      • Usługi, które zostały w pełni zrealizowane przed upływem okresu odstąpienia od umowy, a umowa nakłada obowiązek zapłaty na konsumenta, którego wykonanie rozpoczęło się za jego wcześniejszą i wyraźną zgodą oraz z jego świadomością utraty prawa do odstąpienia, gdy usługa została w pełni zrealizowana przez Sprzedawcę;
      • Usługi, które zostały w pełni zrealizowane przed upływem okresu odstąpienia od umowy, a umowa nakłada obowiązek zapłaty na konsumenta, którego wykonanie rozpoczęło się za jego wcześniejszą i wyraźną zgodą oraz z jego świadomością utraty prawa do odstąpienia, gdy usługa została w pełni zrealizowana przez Sprzedawcę;
      • Dostawa towarów wykonanych według specyfikacji klienta lub wyraźnie spersonalizowanych;
      • Produkty podlegające szybkiemu psuciu się lub wygaśnięciu;
      • Produkty, które zostały otwarte przez konsumenta po dostawie i nie mogą być zwrócone z powodów higieny lub ochrony zdrowia.
      • Dostawa towarów, które po dostawie i ze względu na ich naturę, są nierozłącznie wymieszane z innymi artykułami;
      • Dostarczenie nagrań dźwiękowych lub wideo lub oprogramowania komputerowego po ich otwarciu przez konsumenta po dostawie;
      • Dostarczenie treści cyfrowej bez fizycznego nośnika, jeśli wykonanie umowy rozpoczęło się przed upływem okresu odstąpienia od umowy i jeśli umowa wymaga od konsumenta zapłaty, a) wyraził on wcześniej zgodę na rozpoczęcie wykonania umowy przed upływem okresu odstąpienia od umowy, b) potwierdził, że utraci prawo do odstąpienia od umowy oraz c) sprzedawca potwierdził zgodę konsumenta zgodnie z przepisami art. 15 ust. 1 i 2 lub art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta.
      • za świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany zapłacić cenę, gdy konsument wyraźnie poprosił przedsiębiorcę o przyjazd do niego w celu przeprowadzenia naprawy, a usługa została już w pełni świadczona za wyraźną i wcześniejszą zgodą konsumenta. Postanowienia punktów pierwszego, trzeciego i piątego nie mają zastosowania do umów zawartych podczas niezaplanowanej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub stałego pobytu konsumenta lub podczas podróży.

      7. PŁATNOŚĆ

      7.1. Sposoby płatności:

      Płatności dokonane za zamówienia złożone za pośrednictwem Platformy Handlowej są obsługiwane przez dostawcę usług płatniczych, ponieważ Operator nie przejmuje posiadania przepływów finansowych odpowiadających płatnościom.

      Kupujący może płacić za produkty online na Platformie Handlowej kartą kredytową (Visa / Maestro / Mastercard itp.).

      Podczas wyboru metody płatności, Kupujący zostanie przekierowany do bezpiecznej strefy odpowiadającej temu wyborowi, aby dokonać płatności.

      Kupujący oświadcza, że jest świadomy, iż wszystkie płatności na platformie handlowej są dokonywane za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych, który zarządza przepływami finansowymi.

      W tym kontekście Kupujący gwarantuje Sprzedającemu, że posiada wszystkie wymagane upoważnienia do korzystania z wybranego środka płatniczego.

      Operator podejmie wszystkie niezbędne środki, aby zagwarantować bezpieczeństwo i poufność danych przesyłanych online w ramach płatności online na Platformie Handlowej.

      7.2. Termin płatności:

      Kupujący zostanie obciążony kwotą zamówienia po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę.

      7.3. Odmowa płatności:

      Jeśli z jakiegokolwiek powodu przekazanie należności przez Kupującego okaże się niemożliwe z powodu sprzeciwu, odmowy lub innych przyczyn, zamówienie i sprzedaż zostaną anulowane.

      7.4. Opóźnione płatności dla Profesjonalnych Kupujących :

      Ten artykuł 7.4 dotyczy wyłącznie Profesjonalnych Kupujących .

      W przypadku braku zapłaty lub opóźnionej zapłaty, Sprzedawca będzie naliczał odsetki obliczone w następujący sposób:

      Odsetki będą obliczane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

      Odsetki są płatne następnego dnia po dacie płatności widocznej na fakturze, bez konieczności przypomnienia. Każdy Profesjonalny Kupujący, który jest w zwłoce, automatycznie ponosi odpowiedzialność wobec wierzyciela za stałą odszkodowanie za koszty windykacji.

      • 40 EUR - jeśli zaległość nie przekracza 5000 PLN.
      • 70 EUR - jeśli zaległość przekracza 5000 PLN, ale nie przekracza 50000 PLN,
      • 100 EUR - jeśli zaległość przekracza 50000 PLN.

      Równowartość kwoty stałego odszkodowania za koszty windykacji zostanie określona na podstawie średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym zaległość stała się wymagalna.

      Jeśli koszty odzyskania przekroczą kwotę tego stałego odszkodowania, Sprzedawca może żądać dodatkowej rekompensaty, pod warunkiem uzasadnienia.

      8. DOSTAWA

      8.1. Warunki dostawy:

      Produkty wymienione na platformie Marketplace mogą być dostarczane tylko w Polsce.

      Kupujący jest zaproszony do zapoznania się z opisem każdego Produktu, aby dowiedzieć się o oferowanych przez Sprzedawcę metodach dostawy i odpowiednich czasach dostawy.

      Kupujący zostanie poinformowany, kiedy jego zamówienie zostanie wysłane i otrzyma link umożliwiający śledzenie jego dostawy.

      Zastrzega się, że w przypadku zamówienia zawierającego kilka Produktów, Sprzedawca ma prawo wysłać zamówienie w kilku częściach, pod warunkiem, że nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami dla Kupującego.

      Warunki dostawy określone są w Załączniku 2 do niniejszych Warunków Handlowych.

      8.2. Przeniesienie ryzyka na Konsumentów Kupujących:

      Artykuł 8.2 dotyczy wyłącznie Konsumentów Kupujących.

      Ryzyko przechodzi na Konsumenta Kupującego w momencie, gdy ten lub osoba trzecia przez niego wyznaczona fizycznie odbiera Produkt.

      Tym samym ryzyko utraty lub uszkodzenia zakupionych Produktów, a także ryzyko szkód, jakie mogą spowodować, przechodzi na Konsumenta Kupującego w chwili otrzymania przez niego lub osobę trzecią przez niego wyznaczoną inną niż przewoźnik.

      W przypadku dostarczenia do przewoźnika innego niż ten proponowany przez Sprzedawcę, ryzyko utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Konsumenta Kupującego w momencie przekazania Produktu przewoźnikowi.

      8.3. Przeniesienie własności na Profesjonalnych Kupujących :

      Artykuł 8.3 dotyczy wyłącznie Profesjonalnych Kupujących .

      Chyba że istnieje konkretne porozumienie między stronami, przeniesienie na Kupującego Profesjonalnego ryzyka kradzieży, utraty, pogorszenia się lub zniszczenia następuje w chwili dostawy lub, w przypadku przekazania przewoźnikowi, w momencie przekazania towarów pierwszemu przewoźnikowi.

      9. GWARANCJE PRAWNE

      Oprócz gwarancji handlowych, które Sprzedawca może oferować dla określonych Produktów, obowiązują gwarancje prawne zgodnie z warunkami szczegółowo opisanymi w Załączniku 1 do niniejszych Warunków Handlowych.

      10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

      10.1. W odniesieniu do Konsumentów Kupujących

      Artykuł 10.1 dotyczy wyłącznie Konsumentów Kupujących.

      Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub zniszczenie jakiegokolwiek mienia, szkody lub wydatki wynikające bezpośrednio lub pośrednio z niewłaściwego użytkowania Produktu przez Konsumenta Kupującego, zarówno samodzielnie, jak i w połączeniu z innym Produktem, z wyjątkiem odpowiedzialności za szkody spowodowane przez niebezpieczny produkt, w którym przypadku Sprzedawca ponosi odpowiedzialność zgodnie z artykułem 449(1) i następne polskiego Kodeksu Cywilnego.

      Ponadto, Sprzedawca nie ponosi w żadnym wypadku odpowiedzialności za niewykonanie lub niewłaściwe wykonanie zobowiązań umownych, które można przypisać Konsumentowi Kupującemu, w szczególności przy składaniu swojego Zamówienia.

      Sprzedawca nie może ponosić odpowiedzialności ani być uznany za niewykonanie swoich zobowiązań, jeśli przyczyną opóźnienia lub niewykonania jest siła wyższa.

      10.2. W odniesieniu do Profesjonalnych Kupujących

      Ten artykuł 10.2 dotyczy wyłącznie Profesjonalnych Kupujących.

      Z wyjątkiem postanowień dotyczących polityki publicznej, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające bezpośrednio lub pośrednio z użytkowania lub niemożności użytkowania Produktów, w szczególności:

      • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za żadne specjalne, pośrednie lub następcze szkody, takie jak, lecz nie ograniczając się do, utraty produkcji, utraty zysków, nawet jeśli Profesjonalny Kupujący został poinformowany o możliwości takich szkód lub strat;
      • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za żadne straty lub zniszczenie mienia, szkody lub wydatki wynikające bezpośrednio lub pośrednio z użytkowania, nadużywania lub niemożności użytkowania produktu przez Profesjonalnego Kupującego, zarówno samodzielnie, jak i w połączeniu z innym produktem, z wyjątkiem odpowiedzialności za szkody spowodowane przez niebezpieczny produkt, w którym to przypadku Sprzedawca ponosi odpowiedzialność zgodnie z artykułem 449(1) i następne Kodeksu Cywilnego.
      • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakąkolwiek stratę handlową;
      • Sprzedawca nie będzie w żadnym wypadku zobowiązany do dostarczenia zastępczego sprzętu.

      W żadnym wypadku odpowiedzialność kontraktowa Sprzedawcy, zgodnie z jego ogólnymi warunkami sprzedaży oraz niniejszymi warunkami handlowymi, nie może przekroczyć kwoty zapłaconej lub jeszcze do zapłaty przez Kupującego Profesjonalnego za zakupiony produkt, z wyjątkiem odpowiedzialności za szkody spowodowane przez niebezpieczny produkt w rozumieniu polskiego Kodeksu Cywilnego.

      11. Siła wyższa

      Sprzedawca nie może ponosić odpowiedzialności, jeśli niewykonanie lub opóźnienie w wykonaniu któregokolwiek z jego zobowiązań opisanych w tych Warunkach Handlowych na Rynku jest spowodowane siłą wyższą.

      Jeśli przeszkoda spowodowana siłą wyższą jest tymczasowa, oznacza to, że dotknięta strona nie może wykonywać swoich zobowiązań przez mniej niż __ kolejne dni, wykonanie zobowiązania jest zawieszone, chyba że wynikające opóźnienie uzasadnia rozwiązanie umowy. Jeśli przeszkoda jest ostateczna, oznacza to, że dotknięta strona nie może wykonywać swoich zobowiązań przez więcej niż __ kolejne dni, umowa jest rozwiązywana ipso jure, a strony są zwolnione ze swoich zobowiązań. W przypadku wystąpienia jednego z wyżej wymienionych zdarzeń, Sprzedawca będzie starał się jak najszybciej poinformować Kupującego.

      12. DANE OSOBOWE

      12.1. Przetwarzanie danych przeprowadzane przez Sprzedawcę

      Sprzedawca może zbierać i przetwarzać dane osobowe Kupujących na platformie handlowej podczas składania zamówienia na produkty. W tym zakresie gwarantuje, że będzie przetwarzać takie dane zgodnie z prawami i obowiązkami wynikającymi z Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (RODO).

      Dane nabywcy są zachowywane w tajemnicy przez sprzedawcę, w celu zawarcia umowy sprzedaży, jej wykonania i zgodnie z prawem.

      Zgodnie z RODO, Sprzedawca zapewni realizację praw podmiotów danych.

      Należy zauważyć, że Kupujący, których dane osobowe są przetwarzane, mają prawo do dostępu, poprawiania, aktualizacji, przenoszenia i usuwania informacji dotyczących siebie, a także prawo do ograniczenia przetwarzania zgodnie z przepisami artykułów 15, 16, 17 i 18 RODO.

      Zgodnie z przepisami art. 21 RODO, Kupujący może również z uzasadnionych powodów sprzeciwić się przetwarzaniu danych dotyczących jego osoby, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

      Kupujący może również określić los swoich danych po swojej śmierci i wybrać, czy Sprzedawca przekaże jego dane stronie trzeciej wyznaczonej przez Kupującego.

      Kupujący może skorzystać z tych praw, wysyłając e-mail do Sprzedawcy i/lub na adres dpo@vente- unique.com.

      Wreszcie, Kupujący może również złożyć skargę do organów nadzorczych, w szczególności Polski organ nadzoru (UODO) Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      13. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

      Wszystkie treści opublikowane na jego osobistej przestrzeni są własnością Sprzedawcy lub są treściami, do których ma licencję u ż y t k o w a n i a .

      Każde przedstawienie lub reprodukcja, w całości lub w części, Zawartości, w jakikolwiek sposób, bez wyraźnej uprzedniej zgody Sprzedawcy, jest zabroniona i podlega odpowiedzialności cywilnej i karnej na mocy odpowiednich przepisów polskiej ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz/lub polskiej ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. - polskie prawo przemysłowe.

      Zaakceptowanie tych Warunków Handlowych stanowi uznanie przez Kupującego praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz zobowiązanie do ich szanowania.

      14. ZMIANY W WARUNKACH HANDLOWYCH

      Warunki Handlowe mogą być zmieniane i aktualizowane w dowolnym momencie. Jednakże, należy zaznaczyć, że obowiązujące warunki handlowe to te obowiązujące w momencie złożenia zamówienia.

      Dlatego też, żadne zmiany wprowadzone do warunków handlowych nie będą dotyczyć produktów, które zostały już zamówione.

      15. Obowiązujące prawo i właściwy sąd

      15.1. W odniesieniu do Konsumentów Kupujących

      Ten artykuł 15.1 dotyczy wyłącznie Konsumentów Kupujących.

      Te warunki handlowe oraz relacje między kupującym-konsumentem a sprzedawcą podlegają polskiemu prawu.

      Zanim jednak Konsument Kupujący zwróci się do arbitra lub sądu państwowego, zachęcamy go do skontaktowania się ze Sprzedawcą za pośrednictwem swojego Konta.

      Kupujący może skorzystać z pozasądowych procedur rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur są dostępne w biurach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, których statutowym zadaniem jest ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

      Każdy konsument może również skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów, dostępnej pod adresem: "https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumers/resolve-your-consumer- complaint_en.

      15.2. W odniesieniu do Profesjonalnych Kupujących

      Ten artykuł 15.2 dotyczy wyłącznie Profesjonalnych Kupujących.

      W przypadku sporu dotyczącego stosowania niniejszych Warunków Handlowych, ich interpretacji, wykonania oraz wszelkich kolejnych umów sprzedaży zawartych przez Sprzedawcę, a także dotyczącego zapłaty ceny, nawet w przypadku wielu dłużników, postępowania przeciwko stronie trzeciej lub przekazania sprawy, właściwy jest Sąd Gospodarczy mający jurysdykcję w obszarze, w którym znajduje się siedziba Sprzedawcy.

      Jednak Sprzedawca zastrzega sobie prawo wezwania Profesjonalnego Kupującego przed Sądem Handlowym, w którego jurysdykcji Profesjonalny Kupujący ma miejsce zamieszkania. Te Warunki Handlowe oraz relacje między Profesjonalnym Kupującym a Sprzedawcą podlegają polskiemu prawu.

      Jednak przed skorzystaniem z arbitrażu lub sądu państwowego, preferowane będzie negocjowanie w duchu lojalności i dobrej wiary w celu osiągnięcia porozumienia w przypadku sporu dotyczącego tych Warunków Handlowych, w tym ich ważności.

      Strona pragnąca przeprowadzić proces negocjacji musi poinformować drugą Stronę za pomocą listu poleconego z potwierdzeniem odbioru, wskazując elementy sporu. Jeśli po upływie okresu jednego (1) miesiąca Strony nie są w stanie osiągnąć porozumienia, spór zostanie przedstawiony właściwemu sądowi wskazanemu powyżej.

      W trakcie procesu negocjacji i do ich zakończenia Strony powinny powstrzymać się od podejmowania jakichkolwiek działań prawnych przeciwko sobie w związku z sporem, który jest przedmiotem negocjacji. Wyjątkiem jest upoważnienie Stron do skierowania sprawy do sądu postępowania uproszczonego lub złożenia wniosku o wydanie nakazu. Jakiekolwiek działania przed sądem postępowania uproszczonego lub w ramach procedury wnioskowej nie oznaczają rezygnacji ze zapisu dotyczącego ugody stron, chyba że wyraźnie wyrażą takie życzenie.

      Profesjonalny Kupujący i Sprzedawca wyraźnie zgadzają się, że wszystkie ich wymiany i działania przeprowadzone za pośrednictwem Rynku będą miały moc dowodową i mogą być wykorzystane w celu poparcia jakichkolwiek roszczeń przed jakimkolwiek organem, administracją lub sądem.

      DODATEK 1 - GWARANCJE PRAWNE

      1. GWARANCJE PRAWNE DOTYCZĄCE NABYWCÓW KONSUMENCKICH:

      Ten artykuł dotyczy wyłącznie Konsumentów Kupujących.



      Konsument ma dwa lata od daty dostarczenia produktu na uzyskanie realizacji ustawowej gwarancji zgodności w przypadku stwierdzenia braku zgodności. W tym okresie konsument musi tylko udowodnić istnienie braku zgodności, a nie datę jego wystąpienia.

      Konsumentowi przysługuje prawo do naprawy lub wymiany produktu w ciągu trzydziestu dni od złożenia żądania, bezpłatnie i bez większych niedogodności. Jest to gwarancja zgodności produktu z umową.

      Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może naprawić Produkt, gdy Konsument Kupujący żąda wymiany, jeśli jest to niemożliwe lub wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, aby doprowadzić Produkt do zgodności w sposób wybrany przez Konsumenta Kupującego. Jeśli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności.

      Konsument może otrzymać obniżkę ceny zakupu, jeśli zdecyduje się zatrzymać produkt, lub może zakończyć umowę i otrzymać pełny zwrot pieniędzy za zwrócenie produktu, jeśli:

      1° Sprzedawca odmawia naprawy lub wymiany produktu;

      2° Produkt jest naprawiony lub wymieniony po okresie trzydziestu dni;

      3° Naprawa lub wymiana Produktu powoduje poważne niedogodności dla Konsumenta Kupującego, w szczególności gdy Konsument Kupujący ostatecznie ponosi koszty odbioru lub usunięcia niespełniającego warunków Produktu, lub jeśli ponosi koszty instalacji naprawionego lub wymienionego Produktu;

      4° Produkt nadal nie jest zgodny pomimo nieudanej próby doprowadzenia go do zgodności ze strony sprzedawcy.

      Konsument ma również prawo do obniżenia ceny produktu lub odstąpienia od umowy, jeśli brak zgodności jest na tyle poważny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy. W takich przypadkach konsument nie jest zobowiązany do wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany produktu.

      Konsument nie ma prawa do zwrotu produktu, jeśli brak zgodności jest niewielki.

      Każdy okres, w którym produkt jest unieruchomiony w celu naprawy lub wymiany, zawiesza gwarancję obowiązującą do momentu dostarczenia naprawionego produktu.

      Wymienione prawa wynikają z zastosowania ustawy o prawach konsumenta.

      Konsument ma również prawo do gwarancji od ukrytych wad zgodnie z artykułami 577 i następnymi Kodeksu Cywilnego, na okres dwóch lat od odkrycia wady. Gwarancja ta uprawnia konsumenta do obniżenia ceny, jeśli towar zostaje zatrzymany, lub do pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli towar zostaje zwrócony.

      2. Gwarancje prawne obowiązujące dla nabywców profesjonalnych:

      Ten artykuł 2 dotyczy wyłącznie Profesjonaln ych Kupujących.

      Oprócz gwarancji handlowych, które Sprzedawca może oferować dla określonych Produktów, wszyscy Profesjonalni Kupujący korzystają z gwarancji na ukryte wady dla wszystkich Produktów.

      Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie ukryte wady sprzedanego produktu, oznacza to:

      - Produkt nie posiada cechy, którą przedmiot tego rodzaju powinien mieć zgodnie z przeznaczeniem określonym w umowie lub wynikającym z okoliczności lub zamierzonego użytkowania. Produkt nie posiada cechy, o której sprzedawca zapewnił kupującego. Produkt nie nadaje się do celu, który Kupujący wskazał Sprzedającemu przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zrobił zastrzeżenia co do takiego zamierzonego użycia.

      - Produkt został wydany Kupującemu w niekompletnym stanie. Nieprawidłowa instalacja i uruchomienie, jeśli takie działania zostały wykonane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, lub przez Kupującego, jeśli postępował zgodnie z instrukcją otrzymaną od Sprzedawcy. Produkt jest własnością osoby trzeciej, jest obciążony prawem osoby trzeciej, lub jeśli ograniczenie w użytkowaniu lub zarządzaniu Produktem wynika z decyzji lub wyroku właściwego organu (wada prawna).

      Artykuł 556(1) i 556(3) w związku z artykułem 558 ustęp 2 Kodeksu cywilnego.

      Ta gwarancja pozwala Profesjonalnym Kupującym, którzy potrafią udowodnić istnienie ukrytego wady, wybrać pomiędzy wymianą Produktu, usunięciem wady, zwrotem ceny Produktu w przypadku jego zwrotu, lub zatrzymaniem Produktu i otrzymaniem części ceny z powrotem. Ostatnie dwa prawa nie mają zastosowania, jeśli Sprzedawca natychmiast i bez nadmiernego kłopotu dla Kupującego wymienia wadliwy Produkt na rzecz wolną od wad lub gdy Sprzedawca usuwa wadę. Dodatkowo, Kupujący nie może zwrócić Produktu i otrzymać zwrotu ceny, jeśli wada jest nieistotna (zgodnie z artykułem 560 Kodeksu Cywilnego).

      Roszczenie wynikające z wad redhibicyjnych musi zostać zgłoszone przez Kupca Profesjonalnego w ciągu dwóch (2) lat od odkrycia wady. (Zgodnie z ustępem 1 artykułu 568 Kodeksu Cywilnego).

      ZALACZNIK 2 - POLITYKA DOSTAWY

      1. STREFA DOSTAWY

      Domyślna strefa dostawy to Polska, chociaż Sprzedawca może ograniczyć geograficzną strefę dostawy.

      Nie jest możliwe złożenie zamówienia na dowolny adres dostawy spoza tej strefy dostawy. Produkty są wysyłane pod adres dostawy wskazany przez Kupującego podczas procesu składania zamówienia.

      2. WYSYŁKA PRODUKTU

      Kiedy produkty zostaną wysłane, automatycznie zostanie wysłana wiadomość e-mail do kupującego, pod warunkiem, że podany adres e-mail w formularzu rejestracyjnym jest poprawny.

      3. CZASY I KOSZTY DOSTAWY

      Podczas procesu składania zamówienia Sprzedawca wskaże Kupującemu możliwe czasy dostawy i metody dostawy zakupionych produktów. Koszty dostawy są podane w tunelu zamówienia.

      4. WARUNKI DOSTAWY

      Warunki dostawy są szczegółowo opisane na stronie produktu Sprzedawcy.

      5. PROBLEMY Z DOSTAWĄ

      5.1. W odniesieniu do Konsumentów


      Artykuł 5.1 dotyczy wyłącznie Konsumentów.

      W przypadku, gdy Sprzedawca nie spełni swojego obowiązku dostawy, Konsument Kupujący może w szczególności rozwiązać umowę sprzedaży po złożeniu formalnego zawiadomienia Sprzedawcy o konieczności dostarczenia towaru w rozsądnym dodatkowym terminie, a gdy Sprzedawca nie spełni tego warunku. Umowa sprzedaży zostanie uznana za rozwiązana po otrzymaniu przez Sprzedawcę listu lub pisemnego zawiadomienia informującego o tym rozwiązaniu, chyba że Sprzedawca w międzyczasie wykonał swoje zobowiązania.

      Jednakże, Konsument Kupujący może natychmiast anulować umowę sprzedaży:

      • Gdy Sprzedawca odmawia dostarczenia Produktu lub gdy jest jasne, że nie dostarczy Produktu
      • Jeśli Sprzedawca nie spełnia swojego obowiązku dostarczenia produktu w ustalonym terminie, a ten termin stanowi istotny warunek umowy sprzedaży dla Konsumenta. Istotny warunek wynika z okoliczności zawarcia umowy sprzedaży lub z wyraźnej prośby Konsumenta przed zawarciem umowy sprzedaży.

      Po zakończeniu umowy sprzedaży, Sprzedawca zwróci Konsumentowi Kupującemu wszystkie wpłacone kwoty, najpóźniej w ciągu czternastu dni od daty zakończenia umowy sprzedaży.

      5.2. W odniesieniu do Profesjonalnych Kupujących

      Ten artykuł 5.2 dotyczy wyłącznie Profesjonalnych Kupujących.

      Czas dostawy podany w momencie składania zamówienia jest jedynie orientacyjny i w żaden sposób nie jest gwarantowany.

      W związku z tym, opóźnienie w udostępnieniu produktów nie będzie skutkować:

      • Odszkodowanie ;
      • Nakładanie kar pieniężnych;
      • Anulowanie zamówienia.

      Obowiązkiem Profesjonalnego Kupca jest sprawdzenie dostarczonych Produktów zaraz po ich dostarczeniu.

      W przypadku braku lub uszkodzenia produktów lub ewidentnej niezgodności, Profesjonalny Kupujący musi złożyć wszystkie niezbędne zastrzeżenia na liście przewozowym po otrzymaniu tych produktów.

      W przypadku braku takiego działania, Profesjonalny Kupujący jest uważany za zaakceptowanie Produktów bez zastrzeżeń.

      Profesjonalny Kupujący musi dostarczyć pełne uzasadnienie co do rzeczywistości znalezionych wad, a Sprzedający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia bezpośrednio lub pośrednio inspekcji i weryfikacji na miejscu.

      Zwrot niezgodnych produktów podlega wcześniejszej akceptacji sprzedawcy. W przypadku braku akceptacji, Profesjonalny Kupujący jest uważany jako akceptujący produkty bez zastrzeżeń.

      Załącznik 3 - Formularz odstąpienia od umowy

      Proszę wypełnić i zwrócić ten formularz tylko jeśli chcesz wycofać się z umowy.

      Do uwagi [Imię i nazwisko sprzedawcy, adres i adres e-mail] :

      Chciałbym zawiadomić o moim wycofaniu się z umowy dotyczącej następujących produktów:

      Otrzymano dnia:

      Imię i nazwisko konsumenta/konsumentów:

      Adres konsumenta(-ów) :

      Podpis konsumenta/konsumentów (tylko w przypadku przesłania tego formularza w wersji papierowej):

      Data:

       Download the General terms and conditions of sale for professionals (PDF)