Działy
×
Wyniki wyszukiwania:  Zamknij
Katalogi
Żaden katalog nie odpowiada Twojemu wyszukiwaniu
    ProduktyZobacz wszystkie produkty
    Brak produktów pasujących do Twojego wyszukiwania
      Pomoc i Kontakt
      Koszyk
       Download the Vente-unique marketplace General terms and conditions of use (PDF)

      OGÓLNE WARUNKI UŻYTKOWANIA - PLATFORMA HANDLOWA VENTE-UNIQUE

      WSTĘP

      Spółka Vente-Unique.com o kapitale zakładowym w wysokości 97 724,73 euro, wpisany do Rejestru Handlowego i Przemysłowego (RCS) w Bobigny pod numerem 484 922 778, z siedzibą przy 9/11 Rue Jacquard, 93310 Le Pré-Saint-Gervais, Francja (zwana dalej "Operator"), publikuje i zarządza platformą handlową dostępną pod adresem https://www.vente-unique.pl/ (zwana dalej "Platforma Handlowa").

      Poprzez Platformę Handlową, Vente-Unique.com oferuje usługę, która łączy profesjonalnych sprzedawców (zwanych dalej "Sprzedawcami") i klientów zlokalizowanych w Polsce (zwanych dalej "Kupującymi") w celu sprzedaży online nowych produktów z kategorii wymienionych na stronie vente- unique.com (zwanych dalej "Produktami").

      Korzystanie z Platformy Handlowej oznacza bezwarunkowe akceptowanie tych Ogólnych Warunków Użytkowania (zwanych dalej "OWU"). Ich celem jest opisanie warunków, na jakich każdy użytkownik Platformy Handlowej może przeglądać oferty oraz, w miarę potrzeby, składać zamówienie (jako Kupujący) lub wystawiać produkt (jako Sprzedawca). Operator udostępnia OWU użytkownikowi konsumentowi bezpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także - na żądanie użytkownika konsumenta - w taki sposób, że treść OWU może być uzyskana, odtworzona i zapisana za pomocą systemu informacyjno-komunikacyjnego używanego przez użytkownika konsumenta.

      1. DEFINICJE

      W kontekście niniejszych OWU, terminy i wyrażenia wymienione poniżej, których pierwsza litera jest pisana wielką literą, mają znaczenia przypisane poniżej. Te terminy będą miały takie samo znaczenie w liczbie pojedynczej i mnogiej.

      • "Kupujący": oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną składającą zamówienie na Produkt u Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy. Kupującym może być:
      • "Konsument Kupujący": odnosi się do: konsument, zgodnie z polskim prawem, to osoba fizyczna, która zawiera transakcję prawną z przedsiębiorcą, która nie jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą lub zawodową. osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdzie treść tej transakcji wskazuje, że nie ma ona charakteru zawodowego dla tej osoby, wynikającego w szczególności z przedmiotu jej działalności gospodarczej.
      • "Profesjonalny Kupujący" odnosi się do osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej, która nie jest osobą prawną, której prawo nadaje zdolność prawną, prowadzącej działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu i wykonującej czynność prawną bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
      • "Zamówienie" odnosi się do aktu zakupu przez Kupującego Produktu sprzedawanego na Platformie Handlowej przez Sprzedawcę.
      • "Konto" odnosi się do interfejsu dostępnego dla Kupującego lub Sprzedawcy za pomocą identyfikatorów, które umożliwiają dostęp do ich osobistych informacji oraz zarządzanie i śledzenie zamówień.
      • "Ogólne Warunki Użytkowania" lub "OWU": odnoszą się do obecnych warunków umowy udostępnionych w dedykowanej karcie na Platformie Handlowej, które regulują korzystanie z Marketplace i które wszyscy Użytkownicy Platformy Handlowej muszą zaakceptować, gdy wchodzą na Platformę Handlową, czy są Sprzedającymi, Kupującymi czy zwykłymi użytkownikami internetu.
      • "Ogólne Warunki Handlowe" lub "OWH": odnoszą się do własnych warunków sprzedaży Sprzedawcy, które regulują zamówienie.
      • "Zawartość" odnosi się do wszystkich informacji, tekstów, logotypów, marek, animacji, rysunków i modeli, fotografii, obrazów, danych i ogólnie wszystkich elementów i treści użytkownika opublikowanych na platformie handlowej zgodnie z warunkami, formą i warunkami oferowanymi w ramach usług.
      • "Dane osobowe" oznaczają wszelkie informacje dotyczące osoby fizycznej, która jest bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikowana lub możliwa do zidentyfikowania (takie jak nazwisko, imię, numer telefonu, adres e-mail lub adres pocztowy).
      • "Operator" odnosi się do Vente-Unique.com, spółki akcyjnej z kapitałem w wysokości 97 724,73 euro, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym i Przemysłowym w Bobigny pod numerem 484 922 778, której siedziba znajduje się pod adresem 9/11 Rue Jacquard, 93310 Le Pré-Saint-Gervais, Francja.
      • "Strona produktu": odnosi się do strony prezentującej cechy, istotne informacje i zdjęcia dołączone do produktu, a także warunki sprzedaży stosowane przez Sprzedawcę dla tego produktu.
      • "Identyfikatory": oznacza login lub adres e-mail oraz hasło umożliwiające Sprzedającemu i Kupującemu dostęp do ich Konta.
      • "Platforma Handlowa": odnosi się do platformy handlowej VENTE-UNIQUE dostępnej na stronie vente-unique.com [...].
      • "Strony": w liczbie mnogiej odnosi się razem do Operatora i Użytkownika. W liczbie pojedynczej odnosi się tylko do jednej z dwóch Stron.
      • "Usługa": odnosi się do wszystkich usług oferowanych przez Operatora Użytkownikom za pośrednictwem Platformy Handlowej.
      • "Produkt": oznacza każdy autoryzowany nowy produkt wymieniony na Platformie Handlowej przez Sprzedawcę.
      • "Usługa(-i)": odnosi się do każdej usługi oferowanej przez Sprzedawcę w związku z sprzedażą Produktu (takich jak dostawa, montaż, wymiana).
      • "Użytkownik": odnosi się do ogólnego terminu używanego do określenia każdej osoby przeglądającej Platformie Handlowej, czy to Sprzedawca, Kupujący czy zwykły użytkownik internetu.
      • "Sprzedawca": odnosi się do każdego profesjonalnego sprzedawcy, którego Produkty są wymienione na Platformie Handlowej. Sprzedawca gwarantuje, że posiada status profesjonalisty zdefiniowany przez polskie prawo. W tym zakresie wyraźnie stwierdza się, że Sprzedawca jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną, która nie jest osobą prawną, której prawo nadaje zdolność prawną, prowadzącą działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu i wykonującą czynność prawną bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową..
      • "Osoby z potrzebami specjalnymi" oznacza osobę, która z powodu swoich zewnętrznych lub wewnętrznych cech, lub z powodu okoliczności, w jakich się znajduje, musi podjąć dodatkowe środki lub zastosować dodatkowe środki, aby pokonać barierę uczestnictwa w różnych sferach życia na równych zasadach z innymi osobami.
      • "Siła wyższa": zewnętrzne wydarzenia o nadzwyczajnej naturze, którym nie można było zapobiec i które wykraczały kontrolę Stron, takie jak klęski żywiołowe (powodzie, huragany) i nadzwyczajne zakłócenia (konflikty zbrojne, zamieszki, decyzje władz państwowych, epidemie, którym nie można było zapobiec).

      2. ROLA OPERATORA

      2.1. Zawartość interwencji operatora

      Operator oferuje usługę łączenia Sprzedawców i Kupujących w celu sprzedaży online nowych produktów w kategoriach: Meble, Sofy, Pościele, Łazienki/Spa, Ogród, Majsterkowanie, Dekoracje, Sport, Wypoczynek, Bagaże, Akcesoria (dalej "Produkty"). Operator zapewnia użytkownikom usługę umożliwiającą dostęp i przeglądanie Platformy Handlowej.

      Jako operator internetowej Platformy Handlowej, z wyjątkiem przypadków, gdy Operator działa jako Sprzedawca, Operator działa wyłącznie jako gospodarz dla Stron Produktowych i Treści sprzedawców lub kupujących oraz jako pośrednik techniczny umożliwiający Sprzedawcy i Kupującemu nawiązanie kontaktu.

      Operator nie może być traktowany jako sprzedawca Produktów wymienionych przez Sprzedawców w żadnym wypadku. Każda sprzedaż dokonana za pośrednictwem Platformy Handlowej jest regulowana Ogólnymi Warunkami Handlowymi specyficznymi dla każdego Sprzedawcy.

      Informacje dotyczące cen i opisów produktów, a także strony produktów, są określane przez sprzedawców.

      Operator otrzymuje wynagrodzenie w postaci prowizji potrącanej natychmiast po sprzedaży produktów zakupionych przez kupujących od sprzedawców oraz abonamentu opłacanego przez tych ostatnich.

      W żadnym wypadku te OWU nie nadają Użytkownikom statusu pracownika, przedstawiciela, agenta ani reprezentanta Operatora.

      2.2 Ogólne wymogi dotyczące informacji udzielanych przed zawarciem umowy: uczciwość, jasność i przejrzystość

      a) Postanowienia ogólne

      Jako operator platformy handlowej, VENTE-UNIQUE działa neutralnie, jasno i transparentnie.

      Operator nie ma żadnych powiązań kapitałowych ani prawnych z żadnym z Sprzedawców wymienionych na platformie handlowej, które wpływałyby na ranking lub referencje Stron Produktów.

      W każdym przypadku, Strony Produktów prezentowane Użytkownikom na Platformie są odwołane zgodnie z procedurami określonymi w artykule 5.1 "Usługi dostępne dla wszystkich Użytkowników".

      b) Przejrzystość finansowa

      Jako operator platformy handlowej, VENTE-UNIQUE jest transparentny w kwestii obowiązków podatkowych i zabezpieczenia społecznego, które ciążą na użytkownikach dokonujących transakcji za pośrednictwem platformy.

      3. DOSTĘPNOŚĆ PLATFORMY HANDLOWEJ

      Korzystając z Platformy Handlowej, Użytkownik potwierdza, że ma niezbędne środki i umiejętności do korzystania z funkcji oferowanych na Platformie Handlowej.

      Koszty związane z dostępem i korzystaniem z Platformy Handlowej ponosi użytkownik, w tym również koszty telekomunikacyjne.

      Użytkownik zgadza się przestrzegać specyfikacji technicznych dotyczących umieszczania treści na Platformie Handlowej, w szczególności ograniczeń dotyczących wagi, rozmiaru, wymiarów, znaków, formatowania lub innych związanych z treścią, którą zamierza umieścić na Platformie Handlowej z jakiegokolwiek powodu.

      W każdym przypadku profesjonalni użytkownicy zarejestrowani na Platformie Handlowej są informowani, że na niej nie jest oferowany żaden minimalny poziom jakości usług.

      Aby mieć dostęp i prawidłowo korzystać z Platformu Handlowej , konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, wyposażonego w oprogramowanie do przeglądania i korzystania z stron internetowych, a także - dla zarejestrowanych użytkowników - dostęp do poprawnie skonfigurowanej poczty e-mail, której adres został podany podczas rejestracji. Platforma Handlowa jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyjątkiem sił wyższych lub zdarzeń poza kontrolą Operatora. Operator zastrzega sobie prawo do przerwania dostępu do Platformy Handlowej lub zawieszenia wszystkich lub części Usług z powodu konserwacji, poprawy i instalacji nowych funkcji, audytu poprawnego działania lub w przypadku awarii lub zagrożenia awarią.

      Operator nie ponosi odpowiedzialności za żadne zakłócenia, przerwy lub anomalie, które nie są spowodowane przez niego i które wpływają na przykład na transmisje poprzez sieć internetową i ogólnie poprzez sieć komunikacyjną, niezależnie od zakresu i czasu trwania takich zakłóceń.

      Wszystkie sprzęty, rozwiązania oprogramowania, połączenia internetowe i subskrypcje wymagane do korzystania z Platformy Handlowej są wyłączną odpowiedzialnością Użytkownika.

      4. WARUNKI DOSTĘPU DO USŁUG I REJESTRACJI

      Nie jest konieczne posiadanie Konta, aby przeglądać Platformę Handlową i konsultować Strony Produktów online. Niemniej jednak, każde działanie kupna lub sprzedaży wymaga utworzenia Konta zgodnie z poniższymi warunkami.

      4.1 Tworzenie Konta Sprzedawcy

      Utworzenie Konta Sprzedawcy zakłada, że kandydat na sprzedawcę wysłał do Vente-Unique.com wniosek o umieszczenie oferty wraz z wszystkimi dokumentami i informacjami niezbędnymi i przydatnymi do rozpatrzenia wniosku, a Vente-Unique.com zaakceptowało wniosek kandydata na sprzedawcę.

      Konto umożliwia każdemu sprzedawcy:

      • zarządzać swoimi własnymi danymi, w tym aktualizować swoje własne dane;
      • Wystawiać kwalifikowane produkty na Platformie Handlowej;
      • Dodawać wszelkie treści związane z produktami (zdjęcia, opisy) oraz powiązane usługi.
      • Zarządzać zamówieniami (akceptacja, anulowanie, śledzenie).
      • Komunikacja z kupującymi.

      4.2 Tworzenie konta kupującego

      Wszyscy użytkownicy mogą założyć konto bezpłatnie, co pozwoli im skorzystać z określonych funkcji.

      Aby założyć konto, należy podać nazwę użytkownika w postaci adresu e-mail oraz ustawić hasło. Hasło musi spełniać określone kryteria bezpieczeństwa.

      Użytkownicy zostaną również poproszeni o podanie swojego imienia i nazwiska w celu finalizacji założenia konta.

      Użytkownik zobowiązuje się do założenia jednego konta klienta i gwarantuje autentyczność oraz prawdziwość podanych informacji. Naruszenie tego zobowiązania może skutkować zawieszeniem i/lub usunięciem konta, bez wcześniejszego powiadomienia i bez prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. Operator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia lub zlecania sprawdzenia wszystkich lub części podanych informacji.

      Konto umożliwia wszystkim użytkownikom:

      • Składanie zamówienia na produkty dostępne na platformie handlowej;
      • Sprawdzenie statusa zamówienia, historię zakupów oraz faktury.
      • Dostęp do zmiany informacji osobowych wprowadzonych podczas tworzenia konta klienta lub składania zamówienia;
      • Pobranie karty informacyjnej o produkcie.
      • Skontaktowanie się z obsługą klienta sprzedawcy;
      • Zarządzanie swoim programem lojalnościowym i sponsoringowym;
      • Zarządzanie swoimi subskrypcjami;
      • Utworzenie swojej listy życzeń;
      • Znalezienie ostatnio przeglądanych produktow.

      4.3 Dostęp do Konta

      Kolejny dostęp do Konta będzie możliwy poprzez sekcję "Logowanie" za pomocą wybranych identyfikatorów podczas tworzenia Konta.

      Jeśli Użytkownik zapomni hasła, może zdefiniować nowe, klikając na "Zapomniałeś hasła?" i postępując zgodnie z procedurą wskazaną przez Operatora.

      4.4 Zarządzanie identyfikatorami

      Z wyjątkiem sytuacji, gdy Operator nie wywiązał się z obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych, zgodnie z artykułem 32 RODO, Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za korzystanie ze swoich identyfikatorów lub podejmowane działania za pośrednictwem swojego Konta.

      Jeśli Użytkownik ujawni lub użyje swoich identyfikatorów w sposób sprzeczny z ich zamierzonym celem, Operator może usunąć konto bez uprzedzenia lub rekompensaty.

      Założenie jest takie, że wszelki dostęp i działania dokonane z Konta Użytkownika są przypisywane temu Użytkownikowi, o ile Operator nie jest zobowiązany i nie ma technicznych środków, aby potwierdzić tożsamość osób korzystających z Platformy Handlowej z danego Konta, chyba że Operator zaniedbał swoje obowiązki w zakresie bezpieczeństwa i/lub Użytkownik padł ofiarą oszustwa dokonanego przez osobę trzecią.

      Każda utrata, nieuprawnione wykorzystanie lub nieautoryzowane użycie identyfikatorów użytkownika oraz wszelkie konsekwencje z tym związane są wyłączną odpowiedzialnością użytkownika, który jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia Operatora.

      4.5 Wypisać się

      Użytkownicy mogą w dowolnym momencie zakończyć korzystanie z usługi świadczonej drogą elektroniczną i/lub zamknąć swoje konto w dowolnym momencie, wysyłając e-mail na podane adresy, o ile nie mają żadnych trwających zamówień.

      Dla Kupującego: dpo@vente-unique.com

      Dla Sprzedawcy: support-marketplace@vente-unique.com

      Operator zamknie Konto tak szybko, jak to możliwe i wyśle Użytkownikowi e-mail potwierdzający zamknięcie swojego Konta i ostateczne usunięcie wszystkich jego elementów na Platformie Handlowej (dane osobowe, dostęp do biuletynów, itp.).

      Zarejestrowani Użytkownicy są informowani, że dopóki nie wyrejestrują się ze swojego Konta, mogą nadal korzystać z Usług.

      Zakończenie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną między zarejestrowanym Użytkownikiem a Operatorem lub wygaśnięcie umowy spowoduje usunięcie Konta i usunięcie wszystkich danych zarejestrowanego Użytkownika.

      5. USŁUGI

      Główną usługą oferowaną przez Operatora jest umożliwienie bezpośredniego kontaktu Sprzedających z Kupującymi w celu sprzedaży jednego lub większej ilości Produktów. Operator zapewnia Usługę Użytkownikom, umożliwiając dostęp i przeglądanie ofert na Platformie Handlowej.

      5.1 Usługi dostępne dla wszystkich użytkowników (system poleceń)

      Każdy użytkownik może wyszukiwać produkty na platformie handlowej. Pierwszym wynikiem wyświetlonym będzie koniecznie produkt sprzedawany przez Vente-Unique.com.

      a) Szukać według kategorii i podkategorii

      Użytkownik będzie mógł uzyskać dostęp do różnych kategorii produktów, a mianowicie:

      • Sofa/ Fotel ;
      • Jadalnia / pokój dzienny Kuchnia;
      • Sypialnia / Biuro;
      • Łazienka / Sauna Spa;
      • Ogród, Wypoczynek / Majsterkowanie ;
      • Ozdoba;
      • I tak dalej.

      Poprzez kliknięcie w wybraną kategorię, użytkownicy mogą uzyskać dostęp do wszystkich odpowiadających im podkategorii.

      Poprzez kliknięcie w wybraną kategorię i podkategorię, Użytkownicy będą mogli uzyskać dostęp do wszystkich odpowiadających produktów oferowanych na platformie handlowej.

      b) Wyszukiwanie za pomocą wyszukiwarki

      Użytkownik może skorzystać z wyszukiwarki, aby znaleźć konkretny produkt.

      W tym przypadku wyniki odpowiadające wyszukiwaniu Użytkownika zostaną domyślnie przedstawione Użytkownikowi zgodnie z kryterium istotności określonym w następujący sposób: priorytet jest nadawany produktom, których tytuł, opis lub strona produktu zawierają najwięcej linków z wykorzystanymi przez Użytkownika słowami kluczowymi.

      c) Wyszukiwanie za pomocą filtrów

      Podczas wyszukiwania produktów na platformie handlowej Użytkownicy mogą zawęzić swoje zapytania, korzystając z filtrów w sekcji sortowania, w szczególności poprzez:

      • Rosnąca cena;
      • Kolor;
      • Długość;
      • Szerokość;
      • Materiał;
      • I tak dalej.

      Wyniki wyświetlane zależą od następujących parametrów, wymienionych w kolejności malejącej ważności:

      • Dopasowanie wyników do wprowadzonych słów kluczowych i wybranych filtrów.
      • Wyniki sprzedaży produktów (liczba sprzedaży na produkt, obroty, itp.).
      • Dostępność produktu w momencie połączenia użytkownika.
      • Czas dostawy produktu
      • Cena produktu (obecna lub zakończona promocja)
      • Kryterium nowości produktu

      Użytkownik może zmienić kolejność wyświetlanych wyników, wybierając wyświetlenie najnowszych produktów lub sortując wyniki od najtańszego do najdroższego produktu.

      5.2. Usługi dostępne dla każdego użytkownika zarejestrowanego jako Kupujący

      Założenie Konta Kupującego zgodnie z artykułem 4 niniejszych Zasad i Warunków umożliwia zarejestrowanemu Użytkownikowi stać się Kupującym i uzyskać dostęp do następujących funkcji:

      a) Wybór produktów

      Zachęcamy Kupującego do zapoznania się z stronami produktów zawierającymi w szczególności opis i podstawowe cechy każdego produktu, fotografie produktu oraz dostępne metody dostawy.

      Kupujący wybiera i nabywa produkty.

      Produkty prezentowane na platformie są oferowane w ramach dostępnych zapasów każdego sprzedawcy.

      Wszystkie zamówienia na produkty podlegają Ogólnym Warunkom Użytkowania i Ogólnym Warunkom Handlowym Sprzedawcy.

      b) Ceny produktów

      Ceny podane na Platformie Handlowej są wyrażone w PLN i zawierają wszystkie podatki, w tym opłatę ekologiczną. Koszt dostawy lub innej usługi żądanej przez Kupującego jest dodawany do ceny produktu. Zostają one określone Kupującemu przed zatwierdzeniem zamówienia.

      Sprzedawca może modyfikować ceny wyświetlane na swoich stronach produktów w dowolnym momencie, bez wcześniejszego powiadomienia, przy czym zamówiony przez Kupującego produkt będzie fakturowany na podstawie obowiązujących cen w momencie złożenia zamówienia.

      Oferty promocyjne podane na Platformie Handlowej są ważne tylko w PLN. Sprzedawca jest autonomiczny w zakresie swojej polityki promocyjnej. Ma prawo uczestniczyć lub nie w operacjach ustanowionych przez Operatora dla swoich własnych produktów.

      c) Proces zamawiania

      Osoby chcące złożyć zamówienie muszą wybrać produkt i kliknąć przycisk "Dodaj do koszyka", aby utworzyć koszyk.

      Kupujący musi sprawdzić zawartość swojego koszyka i w razie potrzeby potwierdzić opłaty za dostawę zgodnie z zamówionym produktem i adresem dostawy, oraz/lub wprowadzić kod korzyści, aby skorzystać z aktualnej oferty.

      Przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia, Kupujący może dokonać zmian, jeśli zauważy błąd w wprowadzonych danych.

      Kupujący musi upewnić się, że każdy zamówiony produkt może zostać dostarczony pod wskazany adres w normalnych warunkach, czyli bez trudności. Kupujący ponosi odpowiedzialność za określenie w momencie składania zamówienia ewentualnych trudności, które mogą wystąpić podczas dostawy oraz za sprawdzenie, czy wymiary opakowań i produktów określone na stronie produktu są dostosowane do ograniczeń specyficznych dla miejsca dostawy (winda, klatka schodowa, korytarze, drzwi wejściowe, pokój docelowy, itp.). Kupujący podejmie wszystkie niezbędne środki, aby zapewnić płynny przebieg dostawy.

      Po potwierdzeniu zamówienia, Kupujący otrzyma e-mail potwierdzający, że jego zamówienie zostało uwzględnione.

      Sprzedawca może odmówić dostawy lub zrealizowania zamówienia, jeśli Kupujący nie zapłacił w całości lub części za poprzednie zamówienie lub w przypadku sporu dotyczącego płatności.

      d) Płatność za zamówienie

      Płatność za zamówienie należy dokonać według uznania Kupującego, korzystając z dostępnych metod płatności na stronie koszyka zakupowego. Platforma oferuje metody płatności dostępne dla osób z potrzebami specjalnymi, mianowicie: ___________.

      Sprzedawca i/lub Operator zastrzegają sobie prawo do żądania od Kupującego potwierdzenia tożsamości, miejsca zamieszkania i użytego środka płatniczego. Jeśli takie potwierdzenie nie zostanie otrzymane, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia.

      e) Dostawa

      Produkty wymienione na platformie handlowej mogą być dostarczane tylko w Polsce.

      Zachęcamy Kupującego do zapoznania się z opisem każdego produktu, aby dowiedzieć się o oferowanych przez Sprzedawcę metodach dostawy i odpowiednich czasach dostawy.

      Kupujący zostanie poinformowany, gdy jego zamówienie zostanie wysłane i otrzyma link umożliwiający śledzenie dostawy zamówienia.

      Zgodnie z niniejszym postanowieniem, w przypadku zamówienia obejmującego kilka produktów, Sprzedawca ma prawo wysłać zamówienie w kilku częściach, pod warunkiem, że nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami dla Kupującego.

      f) Prawo do odstąpienia

      Zgodnie z przepisami art. 27 i następnych ustawy o prawach konsumenta, Kupujący Konsument ma okres odstąpienia czternaście (14) dni na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy zawartej z Sprzedawcą od daty otrzymania Produktu lub odbioru Produktu (przez niego lub przez osobę trzecią, inną niż przewoźnik, wyznaczoną przez niego). Okres odstąpienia rozpoczyna się od daty objęcia Produktu przez Kupującego Konsumenta (lub osobę trzecią wyznaczoną przez Kupującego Konsumenta).

      Jeśli Zamówienie dotyczy kilku Produktów dostarczanych osobno lub "w przypadku zamówienia na towar składający się z wielu partii lub części, których dostawa odbywa się w określonym okresie, okres odstąpienia biegnie od otrzymania ostatniego produktu, partii lub części".

      Konsument Kupujący, który skorzystał z prawa do odstąpienia, otrzyma zwrot ceny zapłaconej za Produkt oraz standardowych kosztów dostawy. Chyba że w Regulaminie Sprzedawcy jest inaczej określone, Konsument Kupujący poniesie dodatkowe koszty dostawy Produktu, jeśli wybrał sposób dostawy droższy niż standardowo oferowany przez Sprzedawcę.

      Gdy zostanie zrealizowane prawo odstąpienia, Konsument Kupujący zostanie zwrotowany bez zbędnej zwłoki i najpóźniej w ciągu czternastu (14) dni od daty, w której Sprzedawca dowiaduje się o skorzystaniu przez Konsumenta Kupującego z tego prawa. Zwrot może jednak zostać odroczony do czasu otrzymania Produktu przez Sprzedawcę lub do czasu, gdy Konsument Kupujący dostarczy dowód wysyłki Produktu. Jeśli Produkt był poddany obróbce innej niż ta, która jest konieczna do ustalenia jego natury, cech i właściwego funkcjonowania, Sprzedawca może obciążyć Konsumenta Kupującego odpowiedzialnością.

      Kupujący Konsument musi przestrzegać warunków i zasad odstąpienia od umowy oraz zwrotu Produktów określonych w Ogólnych Warunkach Handlowych Sprzedawcy.

      g) Obsługa klienta

      W przypadku jakichkolwiek pytań lub reklamacji Kupujący musi skontaktować się bezpośrednio ze Sprzedawcą, za pośrednictwem swojego Konta, i tylko Sprzedawca jest upoważniony do udzielenia odpowiedzi. W żadnym wypadku Operator nie może być uważany za Sprzedawcę Produktów ani być bezpośrednim odbiorcą żądań i/lub reklamacji Kupującego, z wyjątkiem sytuacji, gdy działa jako Sprzedawca własnych Produktów.

      Operator odrzuca wszelką odpowiedzialność za Produkty Sprzedawcy i usługi oferowane przez tego ostatniego (dostawa, instalacja, montaż, itp.), z wyjątkiem sytuacji, gdy działa jako Sprzedawca własnych Produktów.

      Wszelkie prośby o informacje lub skargi wysłane przez Konsumenta Kupującego lub potencjalnego nabywcę do Operatora dotyczące Produktów i Usług oferowanych przez Sprzedawcę zostaną automatycznie przekierowane do tego ostatniego, z wyjątkiem sytuacji, gdy Operator działa jako Sprzedawca własnych Produktów

      6. RECENZJE ONLINE

      Operator oferuje Kupującym możliwość publikowania "recenzji online" na platformie handlowej dotyczących ich doświadczeń z zakupem (zwanych dalej "Recenzjami").

      Aby wyrazić konstruktywną i obopólnie korzystną Recenzję, Kupującemu zaleca się przestrzeganie poniższych wskazówek:

      • Zapoznanie się z wszystkimi funkcjami Produktu przed opublikowaniem recenzji;
      • Napisanie dobrze argumentowanej i zwięzłej recenzji;
      • Wymienienie mocnych i słabych stron produktu;
      • Podzielenie się swoim doświadczeniem z korzystania z produktu.

      Zachęcamy Kupującego do przyznania oceny od 1 do 5 (1 oznacza rozczarowanie, a 5 doskonałość) na różnych kryteriach i, jeśli to konieczne, do dodania komentarzy do przyznanej oceny Produktowi w odpowiednim polu.

      Recenzje są moderowane przed opublikowaniem. Operator zastrzega sobie prawo do odrzucenia, niepublikowania, usunięcia lub wycofania recenzji w dowolnym momencie.

      • Jakiekolwiek treści nieodpowiednie, niestosowne, obraźliwe, nielegalne, nienawistne, zniesławiające, rasistowskie, itp.;
      • Jakiekolwiek treści mogące skutkować nałożeniem kary cywilnej, kary kryminalnej lub administracyjnej;
      • Jakiekolwiek treści naruszające prawa własności intelektualnej;
      • Wszystkie treści stworzone przez osobę niepełnoletnią;
      • Wszystkie treści dostarczane na życzenie agencji, firmy lub marki;
      • Jakiekolwiek treści zawierające informacje osobiste o użytkowniku lub osobie trzeciej;
      • Wszystkie treści, w tym informacje o firmach lub stronach internetowych osób trzecich;
      • Wszystkie treści, w tym elementy okolicznościowe, takie jak ceny, oferty promocyjne, itp.;
      • Wszelka treść sprzeczna z prawem lub regulacjami;
      • Wszelka treść zawierająca link;
      • Wszelka nieodpowiednia lub nieistotna treść;
      • Nieczytelna zawartość.

      Recenzje zostaną opublikowane w ciągu maksymalnie X dni od złożenia zamówienia.

      Opinie będą przechowywane na platformie handlowej przez maksymalny okres trzech (3) lat od daty opublikowania.

      W każdej chwili Kupujący lub osoba trzecia może zgłosić Recenzję jako niezgodną z powyższymi wymaganiami, pisząc na następujący adres: contact_marketplace@vente-unique.com

      Operator może zdecydować się usunąć każdą recenzję, którą uważa za obraźliwą, sprzeczną z niniejszymi OWU lub nieodpowiednią, w tym również jeśli recenzja w kwestii została już opublikowana na Platformie Handlowej.

      Kupujący, który napisał recenzję, może w dowolnym momencie poprosić o zmodyfikowanie lub usunięcie tej recenzji z Platformy Handlowej, pod warunkiem udowodnienia Operatorowi, że jest autorem tej recenzji. Jeśli Kupujący dostarczy wystarczające dowody, Operator usunie recenzję z Platformy Handlowej tak szybko, jak to możliwe.

      Jeśli produkt nie jest już sprzedawany na platformie handlowej, recenzje z nim związane zostaną automatycznie usunięte z platformy handlowej.

      W ramach publikacji recenzji online na Platformie Handlowej, Operator zobowiązuje się wyraźnie do zapewnienia Użytkownikom uczciwych, jasnych i transparentnych informacji na temat metod publikacji i przetwarzania Recenzji umieszczonych online. W tym zakresie Operator zobowiązuje się w szczególności do wyświetlania daty doświadczenia konsumenta, o którym mowa w Recenzji, daty publikacji Recenzji oraz imienia autora i ewentualnych aktualizacji.

      Każdy sprzedawca ma prawo publicznie odpowiedzieć na recenzję w dowolnym momencie. Dział obsługi klienta sprzedawcy może również skontaktować się z kupującym, aby uzyskać dodatkowe informacje.

      7. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

      7.1 Własność intelektualna operatora

      Użytkownik uznaje prawa własności intelektualnej Operatora do Platformy Handlowej, jego części składowych, komponentów i powiązanych elementów oraz zrzeka się wszelkich praw do kwestionowania tych praw w jakiejkolwiek formie.

      Z wyjątkiem treści należących do użytkowników, które nie podlegają prawom własności intelektualnej Operatora, wszystkie elementy Platformy Handlowej (znaki towarowe, loga, slogany, grafiki, fotografie, itp.) są wyłączną własnością intelektualną Operatora i/lub jego partnerów i nie mogą być reprodukowane, używane ani przedstawiane w całości lub w części bez wyraźnej zgody Operatora, w przeciwnym razie Operator może ponieść konsekwencje prawne.

      Zabrania się jakiejkolwiek reprezentacji lub reprodukcji, w całości lub w części, Platformy Handlowej i jego zawartości, w jakikolwiek sposób, bez wyraźnej wcześniejszej autoryzacji Operatora, co podlega odpowiedzialności cywilnej i karnej na mocy odpowiednich przepisów polskiej ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz/lub polskiej ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej.

      Operator wyraźnie zabrania:

      • Wydobycie, poprzez stały lub tymczasowy transfer wszystkich lub istotnej części elementów Platformy Handlowej na inny nośnik, za pomocą dowolnych środków i w dowolnej formie;
      • Ponowne wykorzystanie poprzez udostępnienie publiczne wszystkich lub istotnej części elementów Platformy Handlowej, bez względu na formę.
      • Kopiowanie, wydobywanie lub ponowne wykorzystywanie, w dowolny sposób, włącznie z metodami podobnymi do scrappingu (fotografie, opisy, itp.) elementów na Platformie Handlowej.

      Akceptacja tych OWU oznacza uznanie przez Użytkowników praw własności intelektualnej Operatora i zobowiązanie do ich szanowania.

      Operator udziela użytkownikom osobistej, nie wyłącznej i nieprzenośnej licencji upoważniającej ich do korzystania z Platformy Handlowej i informacji w nim zawartych zgodnie z niniejszymi OWU.

      Jakiekolwiek inne wykorzystanie Platformy Handlowej i jego zawartości jest wyłączone z zakresu tej licencji i nie może być dokonane bez wyraźnej uprzedniej autoryzacji Operatora.

      7.2. Własność intelektualna Użytkowników

      Korzystając z Platformy Handlowej, Użytkownicy mogą publikować treści (fotografie, znaki towarowe, loga, projekty i inne modele) należące do nich lub do osób trzecich.

      Każdy Użytkownik gwarantuje, że posiada wszystkie prawa własności intelektualnej do wszystkich treści opublikowanych na Platformie Handlowej, takich jak, lecz nie ograniczając się do, tekstów, logotypów, projektów, fotografii, filmów, danych, hiperłączy, lub że ma niezbędne prawa własności do przedstawiania lub reprodukcji każdej treści i zwolni Operatora od odpowiedzialności.

      Wszyscy użytkownicy gwarantują również, że udostępniana treść w żaden sposób nie narusza praw osób trzecich, w szczególności że nie stanowi naruszenia lub aktu nieuczciwej konkurencji istniejącego już utworu.

      W żadnym wypadku Operator nie może ponosić odpowiedzialności za naruszenie, biorąc pod uwagę jego jedyną rolę gospodarza treści opublikowanych przez użytkowników, z wyjątkiem przypadków, gdy nie podejmował natychmiastowych działań w celu usunięcia takiej treści lub uniemożliwienia dostępu do niej.

      W celu realizacji Ogólnych Warunków Użytkowania, wszyscy użytkownicy udzielają Operatorowi bezpłatnej i nie wyłącznej licencji do korzystania z udostępnionej treści, w tym w szczególności treści chronionej prawami autorskimi i innymi widocznymi znakami rozpoznawczymi, na wszystkich polach eksploatacji znanych na dzień zawarcia Ogólnych Warunków Korzystania, w tym:

      a) w zakresie utrwalania i reprodukcji treści - produkcja za pomocą określonej techniki, w tym nagrywania magnetycznego lub optycznego lub techniki cyfrowej, nośników i kopii treści, wprowadzanie do pamięci komputera, trwałe i tymczasowe nagrywanie;

      b) w zakresie obiegu oryginału lub kopii treści - wprowadzanie oryginału lub kopii treści do obiegu, w tym za pomocą Internetu i innych technik przesyłania danych, korzystanie z telekomunikacji, informacji i sieci bezprzewodowych, do baz danych;

      c) w odniesieniu do rozpowszechniania Treści w sposób inny niż określony w punkcie b) powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlanie, reprodukcja, nadawanie, w tym przez sieć telekomunikacyjną, retransmisja, udostępnianie w wybranym czasie i miejscu, w szczególności poprzez umieszczenie w Internecie lub innej sieci telekomunikacyjnej lub sieciach wewnętrznych, np. Intranet.

      Zakres licencji obejmuje również prawo do wykonywania praw autorskich pochodnych oraz prawo do upoważniania do wykonywania praw autorskich pochodnych w zakresie eksploatacji określonym w powyższej klauzuli.

      Ta licencja będzie ważna przez cały okres korzystania z Platformy Handlowej oraz na całym świecie. Użytkownik zgadza się nie rozwiązywać licencji w trakcie trwania Umowy. Użytkownik zdaje sobie sprawę, że rozwiązanie licencji spowoduje usunięcie treści Użytkownika z Platformy Handlowej. Rozwiązanie licencji musi być dokonane na piśmie pod rygorem nieważności.

      To uprawnienie nie daje prawa do udzielenia sublicencji osobie trzeciej. Niemniej jednak, Operator nie może ponosić odpowiedzialności za kopiowanie treści przez użytkownika przeglądającego Platformy Handlowej z naruszeniem Ogólnych Warunków Użytkowania.

      8. ZOBOWIĄZANIA I ODPOWIEDZIALNOŚCI

      8.1. Odpowiedzialność Operatora

      Należy zauważyć, że Operator działa jako techniczny pośrednik bez wiedzy ani kontroli nad informacjami umieszczanymi online przez Sprzedawców, z wyjątkiem sytuacji, gdy działa jako Sprzedawca własnych Produktów.

      W związku z tym Operator nie ponosi odpowiedzialności za informacje i treści opublikowane przez Sprzedającego lub Kupującego na Platformie Handlowej, jeśli Operator nie był świadomy ich nielegalnego charakteru w rozumieniu artykułu 3 Rozporządzenia (UE) 2022/2065 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 października 2022 r. lub faktów i okoliczności wskazujących na taki charakter, lub jeśli, gdy tylko się tego dowiedział, natychmiast podjął działania w celu usunięcia takich danych i informacji lub uniemożliwił dostęp do nich.

      Ponadto, Operator zostanie zwolniony ipso jure z jakiejkolwiek zobowiązania lub odpowiedzialności:

      • Powiązane z rzeczywistym wykonaniem zamówienia i Ogólnymi Warunkami Handlowymi dotyczącymi sprzedaży zawartej między Sprzedającym i Kupującym, z wyjątkiem przypadków, gdy działa jako Sprzedający własnych Produktów;
      • Jeśli sprzedawca zewnętrzny nie spełnia swoich obowiązków prawnych i regulacyjnych;
      • W przypadku bezpośrednich lub pośrednich szkód materialnych lub fizycznych poniesionych przez Kupującego w wyniku Produktu lub Usługi sprzedawcy trzeciej strony;
      • W przypadku oszukańczego korzystania z Platformy Handlowej lub korzystania niezgodnego z niniejszymi OWU;
      • W przypadku siły wyższej;
      • W przypadku niedostępności Platformy Handlowej z przyczyn zewnętrznych, na przykład z powodu zakłóceń, przerw i awarii, które nie są spowodowane przez Operatora i które mogą mieć wpływ na transmisje przez sieć internetową i ogólnie przez sieć komunikacyjną, niezależnie od ich zakresu i trwania;
      • W przypadku niedostępności Platformy Handlowej lub zawieszenia wszystkich lub części jego funkcjonalności z powodów konserwacji, ulepszenia i instalacji nowych funkcji, audytu poprawnego działania lub w przypadku awarii lub zagrożenia awarii.

      Użytkownikowi zaleca się, że te założenia nie mają zastosowania, gdy:

      • Operator nie wywiązał się z obowiązku zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zgodnego z ryzykiem przetwarzania, o którym mowa w artykule 32 RODO.
      • Za swój status jako dostawca usług hostingowych mógłby ponieść odpowiedzialność (nie działał natychmiast, aby usunąć nielegalne treści).
      • Operator nie wywiązał się z obowiązków wynikających z Ustawy o Prawach Konsumenta.

      8.2. Status hostingu Operatora

      Z wyjątkiem przypadku, gdy Operator działa jako Sprzedawca, Użytkownicy uznają, że Operator działa jako gospodarz w rozumieniu artykułu 6 Rozporządzenia (UE) 2022/2065 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 października 2022 r. (zwanego dalej "DSA"). W tej roli Operator zastrzega sobie prawo do usunięcia każdej Treści, która została zgłoszona i uważa ją za nielegalną w rozumieniu artykułu 3 DSA, mianowicie "jakiekolwiek informacje, które same w sobie lub w związku z działalnością, w tym sprzedażą Produktów lub świadczeniem usług, nie są zgodne z prawem Unii lub prawem państwa członkowkiego, które jest zgodne z prawem Unii, bez względu na dokładny cel lub charakter tego prawa".

      Zgłoszenie takiej Treści musi być dokonane za pomocą formularza dedykowanego do tego celu na Platformie Handlowej, który spełnia wymagania artykułu 16 DSA (zwanego dalej "Zgłoszenie"). Użytkownikom zaleca się, aby należycie wypełnili ten formularz, aby umożliwić Operatorowi skuteczne poznanie kwestionowanej Treści i uzasadnień umożliwiających mu rozważenie, czy taka Treść jest nielegalna

      Ponadto Użytkownik zobowiązuje się w tym kontekście do przesłania Zgłoszenia w dobrej wierze, stwierdzając, że informacje podane w tym formularzu są dokładne i kompleksowe.

      Po otrzymaniu powiadomienia Operator zobowiązuje się podjąć decyzję dotyczącą informacji, w sposób terminowy, staranny, niearbirtalny i obiektywny (dalej "Decyzja"). Użytkownik zostanie również poinformowany, jeśli Decyzja została podjęta przy użyciu środków automatycznych.

      W każdym razie, Operator zobowiązuje się do:

      • Potwierdzenia otrzymania powiadomienia od użytkownika i poinformuje go o podjętej decyzji dotyczącej zgłoszonej treści, jeśli użytkownik podał elektroniczne dane kontaktowe.
      • Poinformowania autora treści decyzji.
      • Poinformowania tych Użytkowników (autorów powiadomienia i wspomnianej treści) o możliwych środkach odwoławczych przeciwko decyzji oraz w szczególności o dostępie do wewnętrznego systemu przetwarzania skarg.

      Z wyjątkiem mylących i szeroko rozpowszechnionych treści komercyjnych, każda decyzja podjęta przez Operatora powinna być poprzedzona jasnym i konkretnym uzasadnieniem, zwłaszcza gdy dotyczy:

      • Ograniczenia widoczności wspomnianej treści;
      • Zawieszenia wszystkich lub części oferowanych usług na platformie Handlowej;
      • Zawieszenia lub usunięcie dotyczącego konta.

      W przypadku podejrzenia, że treść może wskazywać na popełnienie przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu jednej lub więcej osób, Operator natychmiast informuje właściwe organy ścigania

      Ponadto Operator korzysta również z zautomatyzowanego systemu wykrywania nielegalnych treści, który zapobiega publikacji treści zawierających wcześniej wprowadzone przez VENTE-UNIQUE słowa kluczowe.

      8.3. System wewnętrznego przetwarzania skarg

      Każdy Użytkownik może przez okres sześciu miesięcy od daty otrzymania, składać skargi do Operatora dotyczące podjętych przez niego decyzji w związku z Treścią, która jest nielegalna lub niezgodna z jego Regulaminem (zwane dalej "Skargi").

      Takie skargi mogą dotyczyć tego:

      • Czy informacje powinny być usunięte, dostęp do nich uniemożliwiony, czy też ich widoczność ograniczona;
      • Czy zawiesić lub zakończyć, w całości lub częściowo, świadczenie usług dla użytkowników;
      • Czy zawiesić czy usunąć konta użytkowników;
      • Czy zawiesić, zakończyć lub w inny sposób ograniczyć możliwość monetyzacji informacji dostarczanych przez użytkowników.

      W każdym przypadku Operator zobowiązuje się do przetwarzania każdej otrzymanej skargi w terminowy, niedyskryminacyjny, sumienny i niearbitralny sposób.

      Operator zobowiązuje się również do informowania użytkowników dotkniętych skargami, tak szybko, jak to możliwe, o możliwości skorzystania z pozasądowego rozstrzygania sporów, zgodnie z artykułem 21 DSA.

      8.4. Odpowiedzialność użytkownika

      a) Zasady ogólne

      Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Platformy Handlowej zgodnie z jego przeznaczeniem. Świadczenie nielegalnych treści przez Użytkownika jest surowo zabronione. Niewłaściwe wykorzystanie może skutkować zawieszeniem i/lub zamknięciem Konta Użytkownika, bez uszczerbku dla innych działań, w szczególności działań prawnych, które może podjąć Operator.

      b) Nadużycie na Platformie Handlowej

      Operatorzy mogą zawiesić, na rozsądny okres i po uprzednim ostrzeżeniu:

      • Świadczenie usług użytkownikom, którzy często publikują wyraźnie nielegalne treści;
      • System do przetwarzania powiadomień i skarg od Użytkowników, którzy często zgłaszają treści nielegalne oraz oczywiście bezzasadne skargi, w szczególności za pośrednictwem wewnętrznego systemu przetwarzania skarg przewidzianego w artykułach 16 i 20 DSA.

      Użytkownik jest wyraźnie informowany, że decyzja podjęta przez Operatora jest wynikiem indywidualnej oceny istotnych faktów i okoliczności, które wynikają z dostępnych informacji. Ta decyzja jest udzielana w terminowy, staranny i obiektywny sposób.

      Ocena tych okoliczności obejmuje co najmniej następujące elementy:

      • Liczba wyraźnie nielegalnych treści lub wyraźnie nieuzasadnionych powiadomień lub skarg;
      • Stosunek tych pozycji do ogólnej liczby dostarczonych informacji lub zgłoszeń przekazanych w określonym okresie czasu;
      • Poważność nadużycia, w tym charakter nielegalnej treści i jej konsekwencje;
      • Gdzie może byc to określone, intencja użytkownika.

      Na przykład, VENTE-UNIQUE będzie w stanie:

      1. Zawiesi dostęp do Konta i/lub Usług:

      • Po opublikowaniu treści, która ewidentnie jest nielegalna i stanowi przestępstwo zgodnie z polskim prawem, w tym, lecz nie tylko, przestępstwa wymienione w polskim kodeksie karnym.
      • W przypadku powtarzającego się publikowania treści naruszających postanowienia niniejszych Zasad i Warunków;

      2. Zawiesić przez rozsądny okres przetwarzanie zgłoszeń i skarg od Użytkownika, który złożył więcej niż trzy (3) wyraźnie bezzasadne zgłoszenia i/lub skargi.

      9. DANE OSOBOWE

      Wszyscy konsumenci mają możliwość bezpłatnej rejestracji na liście BLOCTEL, która chroni przed niechcianymi połączeniami telefonicznymi. Strona internetowa do rejestracji to https://www.bloctel.gouv.fr/

      Zgodnie z ustawą nr 2020-901 z dnia 24 lipca 2020 r. mającą na celu regulację telefonicznego pozyskiwania klientów oraz zwalczanie oszukańczych połączeń, każdy profesjonalista ma prawo do pozyskiwania klienta zarejestrowanego na liście sprzeciwu wobec telefonicznego pozyskiwania klientów, gdy pozyskiwanie to ma miejsce w ramach realizacji obecnego kontraktu i jest związane z tematem tego kontraktu, włączając w to oferowanie klientowi produktów lub usług związanych z tematem obecnego kontraktu lub uzupełniających go, lub mogących poprawić jego wydajność lub jakość.

      Dane osobowe zbierane w związku z usługami (tworzenie konta, łączenie użytkowników w celu składania zamówień na platformie handlowej, itp.) są przetwarzane przez Operatora zgodnie z jego Polityką Prywatności.

      Zgodnie z francuską ustawą o ochronie danych oraz RODO, Użytkownicy mają następujące prawa:

      Użytkownicy mogą skorzystać ze swoich praw, wysyłając e-mail na adres dpo@vente-unique.com lub list na następujący adres: DPO Vente-unique.com, 9/11 Rue Jacquard, 93310 Le Pré-Saint-Gervais, Francja.

      Jeśli zamówienie obejmuje produkty sprzedawane przez sprzedawcę na platformie handlowej, ten może również przetwarzać dane kupującego w celu prawidłowego realizowania zamówienia, dostarczenia go i świadczenia usług posprzedażowych. Każdy sprzedawca musi przestrzegać wszystkich obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności Rozporządzenia (UE) 2016/679 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

      Zachęcamy Kupującego do zapoznania się z metodami przetwarzania danych osobowych specyficznymi dla każdego Sprzedawcy.

      10. CIASTECZKA

      Ciasteczka są systemami plików, które są przechowywane na urządzeniu użytkownika i zawierają informacje zebrane podczas odwiedzania strony internetowej.

      Wykorzystanie plików cookie jest uzależnione od zgody użytkownika, gdy:

      • Te ciasteczka nie są konieczne do działania Platformy Handlowej; lub
      • Te ciasteczka zawierają:
        • Cel ściśle ograniczony do pomiaru publiczności na Platformie Handlowej wyłącznie w imieniu VENTE-UNIQUE; i
        • Są one wykorzystywane wyłącznie do produkcji anonimowych danych statystycznych.

      Szczegóły dotyczące zarządzania plikami cookie zostały określone w naszej Polityce Zarządzania Cookie, dostępnej pod adresem: https://www.vente-unique.pl.

      11. OBSŁUGA UŻYTKOWNIKA - PUNKT KONTAKTOWY

      W przypadku jakichkolwiek pytań lub skarg dotyczących działania i korzystania z Platformy Handlowej, Użytkownik może napisać po francusku do Operatora pod następujący adres: contact_marketplace@vente-unique.com

      12. SIŁA WYŻSZA

      Operator nie może ponosić odpowiedzialności, jeśli niewykonanie lub opóźnienie w wykonaniu któregokolwiek z jego zobowiązań opisanych w niniejszych OWU wynika z siły wyższej.

      Jeśli przeszkoda spowodowana siłą wyższą jest tymczasowa, co oznacza, że dotknięta strona nie może wykonywać swoich zobowiązań przez mniej niż __ kolejne dni, wykonanie zobowiązania jest zawieszone, chyba że wynikające opóźnienie uzasadnia rozwiązanie umowy. Jeśli przeszkoda jest ostateczna, co oznacza, że dotknięta strona nie może wykonywać swoich zobowiązań przez więcej niż __ kolejne dni, umowa jest rozwiązywana ipso jure, a strony są zwolnione ze swoich zobowiązań.

      W przypadku wystąpienia zdarzenia o cechach siły wyższej, Operator będzie starał się jak najszybciej poinformować Użytkownika.

      13. POSTANOWIENIA OGÓLNE

      To, że jedna ze Stron nie żądała zastosowania żadnej klauzuli niniejszych Ogólnych Warunków Użytkowania, czy to na stałe, czy tymczasowo, nie może w żadnym wypadku być uznane za zrzeczenie się tej klauzuli.

      W przypadku trudności w interpretacji między nagłówkami na początku klauzul a samymi klauzulami, nagłówki zostaną uznane za nieistotne.

      14. ZMIANA REGULAMINÓW

      Te regulaminy dotyczą wszystkich użytkowników przeglądających Platformę Handlową.

      Operator może zmieniać i aktualizować regulaminy w dowolnym momencie, w szczególności w celu dostosowania się do zmian w przepisach prawnych lub regulacjach. W przypadku zarejestrowanych użytkowników, Operator powiadomi ich o zmianach i ich datę wejścia w życie co najmniej 14 dni wcześniej, wysyłając odpowiednie informacje wraz z zmienionymi regulaminami na podany adres e- mail. Po otrzymaniu informacji o zmianach w regulaminach, jeśli zarejestrowany użytkownik nie zgadza się na zmiany, może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną. W takim przypadku rozwiązanie umowy staje się skuteczne w ciągu 14 dni od otrzymania powiadomienia przez zarejestrowanego użytkownika, o którym mowa w poprzednim zdaniu. Niezłożenie w terminie wypowiedzenia umowy oznacza akceptację zmienionych regulaminów. Zmiana w OWU będą obowiązywać w odniesieniu do Użytkownika który nie zakończył umowy zgodnie z tym artykułem, po upływie określonego terminu wskazanego do wypowiedzenia.

      Obowiązujące OWU to:

      • Dla użytkowników, którzy nie są zarejestrowani na Platformie Handlowej: obowiązujące w czasie przeglądania Platformie Handlowej;
      • Dla każdego użytkownika zarejestrowanego na Platformie Handlowej: te które zaakceptował w chwili rejestracji na platformie.

      15. OBOWIĄZUJĄCE PRAWO - WŁAŚCIWA JURYSDYKCJA

      Te ogólne warunki użytkowania muszą być interpretowane zgodnie z polskim prawem, któremu podlegają.

      W przypadku trudności Operator i Użytkownik dołożą wszelkich starań, aby znaleźć rozwiązanie polubowne.

      W takim przypadku Użytkownik jest najpierw zaproszony do skontaktowania się z obsługą użytkownika Operatora, zgodnie z warunkami określonymi w artykule 11 - Punkt kontaktowy.

      15.1. W odniesieniu do Konsumentów

      Jeśli nie uda się osiągnąć porozumienia, zostanie zaproponowana opcjonalna procedura mediacji, przeprowadzona w duchu lojalności i dobrej wiary, w celu osiągnięcia porozumienia w przypadku sporu związanego z niniejszą umową, w tym dotyczącego jej ważności.

      • Użytkownik, który jest konsumentem w rozumieniu wstępu do polskiego Kodeksu Cywilnego, może

      Skorzystać z pozasądowych procedur rozpatrywania skarg i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur są dostępne w biurach oraz na stronach internetowych dzielnicowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, których statutowym zadaniem jest ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Każdy konsument może skorzystać z europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów, dostępnej pod adresem:

      Proszę odwiedzić stronę internetową https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show aby skorzystać z platformy do rozstrzygania sporów online.

      Strona pragnąca zastosować proces mediacji musi najpierw poinformować drugą stronę listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, wskazując elementy istotne dla sporu i/lub jego zrozumienia.

      Ponieważ mediacja nie jest obowiązkowa, Konsument lub Operator mogą wycofać się z procesu w dowolnym momencie.

      Jeśli mediacja nie powiedzie się lub nie będzie przewidziana, spór, który mógłby być przedmiotem mediacji, zostanie skierowany do właściwego sądu.

      15.2. W odniesieniu do Użytkowników Profesjonalnych

      Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów, które mogą wyniknąć między nimi w związku z interpretacją, wykonaniem lub rozwiązaniem niniejszych Zasad i Warunków.

      Jeśli strony nie osiągną porozumienia w ciągu jednego (1) miesiąca od daty skierowania sporu przez jedną ze stron, spor może być przedstawiony właściwemu sądowi w jurysdykcji Sądu Apelacyjnego w Paryżu, który ma wyłączną jurysdykcję do rozstrzygnięcia sporu.

      DODATEK 1 - INFORMACJE O ZOBOWIĄZANIACH CYWILNYCH I PODATKOWYCH

      Operatorzy platform internetowych są zobowiązani do informowania wszystkich użytkowników generujących dochód na ich platformie o ich obowiązkach cywilnych i podatkowych.

      Wszystkie istotne informacje są zawarte w serii ulotek, które określają zasady deklarowania dochodów i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne.

      Te informacje można znaleźć pod następującymi adresami:

      W związku z opłatą VAT, Sprzedawcy są zaproszeni do skonsultowania dokumentów informacyjnych udostępnionych im przez francuską administrację: https://www.impots.gouv.fr/professionnel/je-recherche-les-regles-de-territorialite-tva-page-en-cours-de-creation

      Poniższe informacje dla sprzedawców są również dostępne pod następującymi adresami:

      Jeśli chodzi o ochronę społeczną, to dochód ten musi kwalifikować się do ubezpieczenia zdrowotnego lub praw emerytalnych. To samo dotyczy opodatkowania: wygenerowany dochód musi podlegać opodatkowaniu. Chcielibyśmy przypomnieć, że te wyjaśnienia są udzielane wyłącznie w celach informacyjnych i nie zastępują czytania tekstów ustawowych, komentarzy administracyjnych i orzecznictwa. Chcielibyśmy również podkreślić, że powyższe zasady podlegają zmianom (w szczególności różne progi, które są ponownie oceniane co roku) i że każdy Użytkownik Platformy Handlowej jest wyłącznie odpowiedzialny za swoje obowiązki prawne. Ponadto organy podatkowe i fundusze zabezpieczenia społecznego mogą uzupełnić te podstawowe informacje i odpowiedzieć na wszystkie pytania, jakie możesz mieć.

      Operator zaleca, aby wszyscy Użytkownicy skontaktowali się z urzędem skarbowym, funduszem emerytalnym lub specjalistycznym doradcą, jeśli mają jakiekolwiek wątpliwości.

      DODATEK 2 - POSTANOWIENIA SPECYFICZNE DOTYCZĄCE USŁUG ŚWIADCZONYCH DLA UŻYTKOWNIKÓW KONSUMENCKICH

      ARTYKUŁ 1 - AKTUALIZACJE

      W celu niniejszego artykułu "Aktualizacje" oznaczają wszelkie aktualizacje lub modyfikacje mające na celu utrzymanie, dostosowanie lub rozwój oferowanych usług, w tym wszelkie środki bezpieczeństwa, niezależnie od tego, czy takie Aktualizacje są konieczne do utrzymania zgodności usług.

      1.1. Aktualizacje wymagane do utrzymania zgodności z usługą

      Operator zobowiązuje się informować zarejestrowanego użytkownika Platformy Handlowej o koniecznych aktualizacjach służących utrzymaniu zgodności usług oraz zapewnienia, że otrzyma je w okresie, na jaki może uzasadnienie liczyć zarejestrowany użytkownik Platformy Handlowej, biorąc pod uwagę rodzaj i cel usług oraz okoliczności i charakter niniejszych OWU.

      Jeśli Użytkownik korzysta z Usług za pomocą aplikacji mobilnej Vente-Unique - dla każdej wymaganej Aktualizacji Operator określi dostępność Aktualizacji, procedury instalacji oraz konsekwencje, jeśli Użytkownik zarejestrowany na Platformie Handlowej nie zainstaluje jej. Operator nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności spowodowany brakiem instalacji lub niewłaściwą instalacją aktualizacji przez zarejestrowanego użytkownika na Platformie Handlowej, chyba że brak instalacji wynika z zaniedbania Operatora w udostępnieniu powyższych informacji lub z braków w instrukcjach instalacji.

      1.2. Aktualizacje nie są wymagane do utrzymania zgodności z usługą.

      Użytkownik Konsument zarejestrowany na platformie handlowej niniejszym informowany jest, że Operator zobowiązuje się informować Użytkownika Konsumenta o wszelkich aktualizacjach, które nie są konieczne do utrzymania zgodności usług, a umożliwiają na przykład poprawę, modyfikację lub dostosowanie usług do rozwoju technicznego.

      Te Aktualizacje oraz data ich wejścia w życie będą przedmiotem wcześniejszej informacji, przekazanej w sposób klarowny i zrozumiały, rozsądnie wcześniej i drogą mailową (lub na innym trwałym nośniku).

      Niepotrzebne aktualizacje są przeprowadzane bez dodatkowych kosztów dla użytkownika.

      W przypadku, gdy Użytkownik korzysta z usług za pomocą aplikacji mobilnej Vente-Unique - może odmówić niepotrzebnej aktualizacji lub, w miarę możliwości, odinstalować ją w późniejszym terminie, jeśli ma negatywny wpływ na jego dostęp do usług lub ich użytkowanie.

      ARTYKUŁ 2. PRAWNE GWARANCJE ZGODNOŚCI.

      Każdy konsument (oraz każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej bezpośrednio związanej z jej działalnością gospodarczą, gdzie treść tej czynności wskazuje, że nie ma ona charakteru zawodowego dla tej osoby, wynikającego w szczególności z przedmiotu jej działalności gospodarczej) zarejestrowany na Platformie Handlowej korzysta z ustawowej gwarancji zgodności świadczonych przez Operatora usług, która jest opisana poniżej, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

      ARTYKUŁ 3. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

      3.1. Zasada wypłaty

      Zasada jest taka, że zarejestrowany użytkownik na platformie ma prawo do odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w ciągu czternastu (14) dni.

      3.2. Okres wypłaty środków

      Okres odstąpienia od umowy wygasa czternaście (14) dni po dniu, w którym te OWU zostały zawarte między Operatorem a zarejestrowanym użytkownikiem konsumenckim na Platformie Handlowej.

      3.3. Powiadomienie o prawie do odstąpienia od umowy

      Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy, Użytkownik będący konsumentem zarejestrowany na platformie musi poinformować o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (na przykład list wysłany pocztą, faxem lub e-mailem) na adres:

      Mogą również skorzystać z poniższego formularza odstąpienia od umowy:

      WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY


      Proszę wypełnić i zwrócić ten formularz tylko jeśli chcesz wycofać się z umowy.



      Do wiadomości VENTE-UNIQUE - 9/11 rue Jacquard 93310 Le Pré Saint Gervais - email: service-marketplace@vente-unique.com



      Chciałbym zawiadomić o moim wycofaniu się z umowy dotyczącej następujących usług:



      ________________________________



      Zamówione dnia:



      Imię i nazwisko konsumenta/konsumentów:



      Adres konsumenta(-ów) :



      Podpis konsumenta/konsumentów (tylko w przypadku przesłania tego formularza w wersji papierowej):



      Data:



      Aby zachować okres odstąpienia od umowy, zarejestrowany Użytkownik na Platformie Handlowej musi wysłać swoje oświadczenie dotyczące skorzystania z prawa odstąpienia przed upływem okresu odstąpienia.

      3.4. Skutki wycofania

      W przypadku wycofania się przez użytkownika zarejestrowanego na Platformie Handlowej, Operator powinien powstrzymać się od korzystania z jakiejkolwiek treści, z wyjątkiem danych osobowych, które odpowiadają obowiązkom przepisów RODO, chyba że treść ta:

      • Dla konsumenta nie ma już żadnego pożytku, gdy przestaje być używana;
      • Dotyczy wyłącznie jego działalności podczas korzystania z usług;
      • Został zagregowany z innymi danymi przez Operatora i nie może być rozczłonkowany lub może być rozczłonkowany tylko z nadmiernym wysiłkiem;
      • Został wygenerowany wspólnie przez zarejestrowanego użytkownika na platformie handlowej i inne osoby, a inni konsumenci mogą nadal go używać.

      Powyższe nie narusza prawa do bycia zapomnianym, które zostało przyznane podmiotom danych zgodnie z artykułem 17 RODO.

      Operator udostępni zarejestrowanemu Użytkownikowi Konsumentowi na Platformie Handlowej, na jego żądanie, wszelkie treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub utworzone przez Użytkownika Konsumenta podczas korzystania z Usług.

      Użytkownik zarejestrowany na Platformie Handlowej ma prawo bezpłatnie pobrać ten materiał, bez żadnych przeszkód ze strony operatora, w rozsądnym czasie i w powszechnie używanym formacie kompatybilnym z czytnikami maszynowymi.

      Użytkownik Konsument zarejestrowany na Platformie Handlowej jest wyraźnie informowany, że w przypadku wycofania się z OWU, Operator może uniemożliwić dalsze korzystanie z Usług przez Użytkownika Konsumenta, w szczególności poprzez zapewnienie, że Usługi nie są już dostępne lub dezaktywację Konta Użytkownika Konsumenta.

      Użytkownicy konsumenci zarejestrowani na platformie, którzy skorzystali z prawa do odstąpienia od umowy, muszą powstrzymać się od korzystania z usług i udostępniania ich osobom trzecim.

      3.5. Wyłączenia z prawa do odstąpienia od umowy

      Prawo odstąpienia od umowy nie może być wykorzystane w przypadku umów:

      • na usługi, za które konsument jest zobowiązany zapłacić cenę, jeśli przedsiębiorca świadczył usługę w pełni za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że straci prawo do odstąpienia od umowy po jej wykonaniu przez przedsiębiorcę i poinformował się o tym fakcie;
      • których cena lub wynagrodzenie zależy od fluktuacji na rynku finansowym, które nie mogą być kontrolowane przez przedsiębiorcę i które mogą wystąpić przed upływem okresu odstąpienia od umowy;
      • których przedmiotem są towary niestandardowe, wykonane według specyfikacji konsumenta lub przeznaczone do zaspokojenia indywidualnych potrzeb konsumenta;
      • których przedmiotem są towary podlegające szybkiemu psuciu się lub wygaśnięciu.
      • Produktem, na który nie można złożyć zwrotu po otwarciu opakowania z powodów ochrony zdrowia lub higieny, są towary zapakowane w szczelnym opakowaniu, które zostało otwarte po dostarczeniu.
      • których przedmiotem są towary, które po dostawie ze względu na swoją naturę są nierozłącznie wymieszane z innymi przedmiotami;
      • Przedmiotem są napoje alkoholowe, których cena została ustalona w momencie zawarcia umowy sprzedaży, a dostawa może nastąpić dopiero po 30 dniach, a ich rzeczywista wartość zależy od fluktuacji na rynku, które nie mogą być kontrolowane przez przedsiębiorcę.
      • w przypadku, gdy konsument wyraźnie poprosił przedsiębiorcę o wizytę w celu przeprowadzenia pilnych napraw lub konserwacji; jeśli przedsiębiorca świadczy usługi inne niż te wyraźnie żądane przez konsumenta lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do przeprowadzenia napraw lub konserwacji, prawo konsumenta do odstąpienia od umowy będzie dotyczyć tych dodatkowych usług lub towarów;
      • których przedmiotem są nagrania audio lub wideo lub oprogramowanie komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, gdzie opakowanie zostało otwarte po dostawie;
      • dla dostawy gazety, periodyku lub magazynu, z wyjątkiem umów subskrypcyjnych;
      • zawarta na aukcji publicznej;
      • dla świadczenia usług związanych z zakwaterowaniem innym niż na cele mieszkalne, transportem towarów, wynajmem samochodów, usługami gastronomicznymi lub usługami związanymi z aktywnościami rekreacyjnymi, rozrywką, sportem lub wydarzeniami kulturalnymi, jeśli umowa przewiduje określoną datę lub okres świadczenia takiej usługi;
      • dla świadczenia treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany zapłacić cenę, gdzie przedsiębiorca rozpoczął świadczenie usługi za wyraźną zgodą konsumenta, gdzie konsument został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usługi że stracą prawo do odstąpienia od umowy gdy usługa została świadczona przez przedsiębiorcę i zanotowano ten fakt, a przedsiębiorca dostarczył konsumentowi potwierdzenie o którym mowa w artykułach 15.1 i 15.2 lub artykule 21.1;
      • za świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany zapłacić cenę, gdy konsument wyraźnie poprosił przedsiębiorcę o przyjazd do nich w celu przeprowadzenia naprawy, a usługa została już w pełni świadczona za wyraźną i wcześniejszą zgodą konsumenta.

      Przepisy ustępu 1 (1) do (3) i (5) nie mają zastosowania do umów zawartych podczas niezaplanowanej wizyty przedsiębiorcy w miejscu. Miejsce zamieszkania lub stałego pobytu konsumenta lub podczas podróży.

      Artykuł 38. z polskiej ustawy o ochronie konsumenta Prawa

      3.6. Reklamacje

      Jeśli zdaniem użytkownika, Operator świadczy usługę w sposób sprzeczny z Regulaminem, użytkownik może złożyć skargę, wysyłając na adres e-mail Operatora [...] lub pisemnie na adres Vente-unique.com - Marketplace - 9/11 rue Jacquard 93310 Le Pré Saint Gervais Francja opis podniesionych zastrzeżeń oraz oczekiwany sposób rozwiązania sprawy.

      Reklamacje będą rozpatrywane natychmiast, lecz nie później niż w ciągu 30 dni od daty otrzymania informacji umożliwiającej rozpatrzenie reklamacji. Jeśli dane podane w reklamacji nie są wystarczające do jej rozwiązania, Operator poprosi Użytkownika o dostarczenie dodatkowych informacji w określonym terminie.

      Informacja o rozpatrzeniu reklamacji zostanie wysłana na adres kontaktowy lub adres e-mail Użytkownika podany w reklamacji.

      Reklamacje, które nie zidentyfikują Użytkownika, nie będą rozpatrywane.

       Download the Vente-unique marketplace General terms and conditions of use (PDF)